یحیی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبنرگار ایرنا افزود: میزان فرش تولید شده در 6 ماهه نخست سال جاری توسط مددجویان استان کرمان ۶ هزار ۵۳۲ متر مربع و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد خانوارهای مددجو تصریح کرد: به منظور توانمندی و حمایت از مددجویان تعداد سه هزار و ۳۸۱ دار قالی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان سراسر استان تامین شده که حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: سالانه حدود ۱۴ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان کرمانی بافته می شود که فرش تولیدی بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است که پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند و با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

صادقی تاکید کرد: کمیته امداد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان کرمان افزود: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این صندوق را توسعه خدمات قرض‌الحسنه کمیته امداد به مددجویان و نیازمندان و تکریم آنها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: سه هزار و ۹۴۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۲۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان بدون کارمزد در شش‌ماهه نخست امسال در حوزه حمایت، خودکفایی و مسکن به مدد جویان پرداخت‌ شده است.

وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات ۱۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان در حوزه کارگشایی، سه میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان در حوزه مسکن و سه میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان پرداخت‌شده است.

صادقی با اشاره به جذب سپرده‌های خیران در صندوق امداد ولایت استان کرمان اظهار داشت: خیران نیکوکار در شش‌ماهه نخست امسال ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در صندوق امداد ولایت استان کرمان سپرده‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.