لیلا نصیری روز سه‌شنبه افزود: از ابتدای سال جاری تا آغاز مهرماه، ۱۳ نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری و تعداد ۱۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای، تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد ۲۳۴ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت که عمده تخلفات رانندگان از جمله نداشتن مهار بار مناسب، حمل بار بدون بارنامه، واگذاری خودرو عمومی به اشخاص فاقد صلاحیت، رعایت نکردن قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، رانندگی بیش از حدمجاز در شبانه‌روز، حمل اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد بوده است.

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ برای رانندگان متخلف اشاره و تصریح کرد: لغو کارت هوشمند راننده از یک ماه تا یک سال و تذکر کتبی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

وی با اشاره به بررسی ۷۸ مورد پرونده مرتبط با تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر که در کمیسیون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال ۹۸ تا آغاز مهرماه سال جاری، آرای پرونده‌های بررسی شده جریمه نقدی و تذکر کتبی بوده است.

نصیری در خصوص عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای خودروهای و فاقد کارت معاینه فنی، صدور بارنامه برای خودروهای فاقد مهار مناسب بار، اضافه تناژ، مغایرت نسخه‌های بارنامه، حمل مسافر بیش از حدظرفیت مجاز، حمل سوخت غیرمجاز، استفاده از دلال و جارچی در سطح پایانه‌های مسافربری به عنوان روش غیرمجاز جذب مسافر، ممهور نکردن بارنامه به مهر مدیرفنی شرکت‌ها از عمده‌ترین این تخلفات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.