مهدی حسن‌رضاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین تصمیمات مسئولان استان کرمان با مشارکت دستگاه های مجری و شرکت پیمانکار سازنده، این مسیر باید ظرف مدت ۲ ماه تحویل سازمان مربوطه شود و پیمانکار سازنده به شرط رفع مشکل سطح ایستابی آب، آن را بازگشایی کند.

وی اظهار داشت: تمامی تلاش استاندار کرمان و معاونان و دستگاه های متولی از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری برای بازگشایی مسیر ارتباطی شهداد - نهبندان است.

بخشدار شهداد گفت: کارگروه های تخصصی و جلساتی برای بازگشایی محور ارتباطی شهداد – نهبندان در استان کرمان برپا شده و رئیس سازمان راهداری و معاون استاندار با برگزاری نشست‌ها و بازدیدی از منطقه داشتند که با توجه به کمبود اعتبارات و سطح ایستابی آب تاکنون راه‌حل قطعی برای آن پیدا نشده است.

وی عنوان کرد: محور ارتباطی شهداد – نهبندان به علت واقع شدن در بستر رود شور و کمبود اعتبارات تاکنون بازگشایی نشده و در این زمینه وزیر راه و شهرسازی دستور به انتخاب پیمانکار داده که چرخه اداری آن طولانی شده است.

تاثیران منفی اقتصادی بر نهبندان و زابل

بخشدار شهداد گفت: بسته ماندن این محور تاثیرات منفی اقتصادی برای منطقه نهبندان و زابل می‌گذارد زیرا هزینه‌هایی به خودروهای تامین کننده فراورده‌های نفتی این شهرستان‌ها تحمیل می کند که مسئولان آنان نیز در حال پیگیری برای رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: مواد سوختی شهرستان‌های نهبندان و زابل از کرمان تامین می‌شود و اکنون خودروها باید با صرف مصافتی طولانی‌تر از جاده طبس و زاهدان این انتقال را انجام دهند.

حسن‌رضاپور با بیان اینکه ارتباط شرق و غرب کشور از حوزه بیابان لوت با بسته شدن محور شهداد – نهبندان قطع شده است گفت: این محور در چاله رود شود احداث شده لذا بخشی از این مسیر همچنان در زیر آب فرو رفته است.

وی با بیان اینکه جاده شهداد - نهبندان تا کیلومتر ۶۰ باز است تصریح کرد: منطقه گردشگری کلوت‌ها تا کیلومتر ۴۵ و روستاهای شهداد تا کیلومتر ۲۵ این محور قرار دارند لذا بسته ماندن مسیر شهداد - نهبندان آسیبی به گردشگری و زندگی روستایی شهرستان کرمان نگذاشته است.

حسن رضا پور افزود: مردم منطقه شهداد رفت و آمد و داد و ستد روستایی با کرمان دارند لذا مشکل چندانی برای معیشت این منطقه به‌وجود نیامده است.

بخشدار شهداد با اشاره به هشدارهای هواشناسی و امکان بارندگی شدید در زمستان امسال و نوروز سال آینده اضافه کرد: لذا باید آثار بارندگی سال جدید را ببنیم و سپس برای بازگشایی آن اقدام کنیم.

محور ارتباطی شهداد - نهبندان به علت جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها از روز ۲۵ فروردین سال ۹۸ تاکنون بسته شده و هنوز بازگشایی نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.