محمدعلی محمدمیرزائیان روز پنجشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط با موضوع صادرات و همچنین فعالان اقتصادی، افزود: در صورت موافقت اتاق ایران با تفویض اختیار صدور کارنه آ.ت.آ و راه اندازی این خدمت در اتاق کرمان دیگر محموله های صادراتی به ویژه محموله های شامل محصولات فاسدشدنی، معطل کسب این مجوز از تهران نخواهند شد.

وی همچنین به برخی مسائل حوزه صادرات از جمله راه اندازی شرکت مدیریت صادرات پرداخت و گفت: همچنین بررسی بازارهایی مانند ساحل عاج و اندونزی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته تا بتوان با شناخت از نیازهای این بازارها، به صادرات محصولات استان کرمان پرداخت.

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مسائل ارزی و سامانه نیما و سنا، کارنه آ.ت.آ و صادرات و واردات در ماه های آینده خبر داد.

پیمان آزمون، رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد کرمان نیز به بسته حمایتی در نظر گرفته شده توسط این مجموعه برای تسهیل صادرات اشاره و بیان کرد: صادرکنندگان می توانند برای ثبت نشان تجاری درخواست خود را به اداره استاندارد تحویل دهند، سپس یک شرکت بازرسی، نمونه برداری و مشخصات فنی را اعلام می کند که در صورت تطابق آزمون ها، گواهینامه ها صادر می شود.

در این نشست راه اندازی نمایندگی صدور کارنه آ.ت.آ در اتاق کرمان به تصویب رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.