بر اساس برنامه وزارت نیرو قرار است هر استان طرح سازگاری با کم آبی را با هدف کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی تدوین کرده و سپس برای تصویب به کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارائه کند. 

طرح نهایی شده سازگاری با کم آبی کرمان عصر چهارشنبه در نشست مشترک جمعی از مدیران ارشد این استان و مدیران وزارت نیرو بررسی شد. 

استاندار کرمان دکتر در این نشست با تاکید بر اینکه هر برنامه ای که تدوین می شود باید قابلیت اجرایی داشته باشد گفت: برای کاهش برداشت از منابع آب مدیران در سطح استان ها نیازمند اختیارات ویژه‌ای هستند که بتوانند با استفاده از آن این طرح را به نتیجه برسانند.

محمدجواد فدائی همچنین با انتقاد از نبود سیاست یکسان بین دستگاهی در حوزه مدیریت منابع آب، تصریح کرد: اگر قرار است میزان برداشت آب کاسته شود باید سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها همسو شوند.
بنفشه زهرایی، دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی نیز ضمن تقدیر از اهتمام استاندار کرمان برای حضور در این نشست و با استقبال از پیشنهادهای وی گفت: مدیران هر استان می‌توانند پیشنهادهای عملیاتی شان را برای تحقق اهداف طرح ملی سازگاری با کم آبی ارایه دهند تا در جلسه کارگروه ملی بررسی و تصویب شود.  
جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این نشست حضور داشتند و دیدگاه های کارشناسی‌ خود را در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.