علی اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاشهای چندین ساله تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک و حمایتهای مادی و معنوی پارک علم و فناوری کرمان موفق شدیم ۱۰ محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق را از طراحی تا ساخت بومی سازی (ایرانی سازی) و به بازار عرضه کنیم.

وی بیان کرد: این محصولات شامل انواع فلومترهای الکترومغناطیسی (کنتورهای هوشمند)، انواع سطح سنج اولتراسنیک، بادسنج و تجهیزات ابزار دقیق جاده ای که قبلا از کشورهای اروپایی نظیر سوئیس و آلمان با هزینه های بالا وارد کشور می شد، است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک تصریح کرد: محصولات دانش بنیان تولید شده در این شرکت با دارا بودن قیمت مناسب تر نسبت به نمونه خارجی، دارای افزایش شاخصه های فنی است که مورد توجه صنایع داخلی قرار گرفت و به سرعت جایگزین محصولات وارداتی شده است.

وی با اشاره به رقابت محصولات بومی سازی شده با نمونه مشابه خارجی تاکید کرد: برخی از این نمونه ها مثل سنسورهای هوشمند تونلها، برای اولین بار در ایران و خاورمیانه با کیفیت بهتر نسبت به نمونه های اروپایی تولید شده است.

اسماعیلی ادامه داد: راز موفقیت این تیم، تحقیق و توسعه قوی با پشتکار فراوان است و در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه این شرکت با هشت نفر از بهترین نخبگان استان کرمان در حوزه مکانیک، الکترونیک، نرم افزار و بازرگانی دارای مدارک تحصیلی از لیسانس تا دکترا مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: مهندسی ابزار دقیق بطور گسترده به طراحی و کنترل سیستم‌های صنعتی نظیر سنسورها، ترانسمیترها، دستگاه‌های اندازه‌گیری و کنترل‌کننده‌های دما و مواد درون مخازن، می‌پردازد.

 در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.