به گزارش دریافتی ایرنا، حسین اکبری شامگاه جمعه افزود: ۲۵ هزار متر حفاری در منطقه گل‌گهر سیرجان و ۱۵ هزار متر حفاری در سایر مناطق کشور پیش بینی و هدف گذاری شده است. ‌

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه انعقاد قراردادهای مربوطه در خردادماه اتفاق افتاد، این شرکت با حفاری ۱۰ هزار متر از برنامه عقب نیست و به نظر می رسد بتوانیم تا پایان سال به هدف خود دست یابیم.

مدیر اکتشافات و توسعه معادن شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان گفت: اهداف اکتشافی که این شرکت پیگیری می کند، تنها منحصر به منطقه سیرجان نیست، بلکه بخش کوچکی از آن در سیرجان دنبال می شود.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت و بزرگی گل‌گهر، این شرکت در همه نقاط کشور فعالیت داشته و با شرکت‌های بزرگ هم‌تراز خود در زمینه‌های اکتشافات و همچنین مشاوره همکاری دارد.

اکبری اظهار داشت:‌ فعالیت جدی که اکنون از سوی این شرکت پیگیری می شود، حفاری در منطقه گل‌گهر است.

وی ادامه داد:‌ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان متشکل از ۶ معدن بزرگ به وسعت حدود ۷۵ کیلومتر مربع است، اما علامت سئوال هایی همچنان وجود دارد که آیا ذخایر این شرکت محدود به همین معادن با عمق فعلی است یا خیر؟ ‌ لذا با اطلاعاتی که جمع آوری کرده ایم، پاسخگویی به این پرسش ها را در دستور کار داریم.

احتمال وجود کانسار مس - طلا در بم

مدیر اکتشافات و توسعه معادن گل‌گهر سیرجان در تشریح سایر برنامه های این شرکت، اظهار داشت: در فاز پی جویی و شناسایی یک پهنه در منطقه بم، مسئولیت اکتشاف تمامی پهنه را برعهده داشتیم که زیرمجموعه گروه فلزی‌ها و بیشتر پلی‌متال است.

اکبری بیان داشت:‌ تاکنون اکتشاف عمومی در ۲ مورد از ۳۲ تارگت تعریف شده از این پهنه آغاز شده و یکی از آنها به مرحله حفاری رسیده است.

مدیر اکتشافات و توسعه معادن گل گهر گفت:‌ مطالعات این تارگت در سطح یک ۲۵ هزارم بوده و با انجام عملیات ژئوشیمی و ژئوفیزیک، احتمال کانسار مس- طلا در آن می رود که اگر حفاری جواب بدهد، به نتیجه قطعی خواهیم رسید.

وی افزود:‌ تارگت دیگری که اکتشاف آن آغاز شده در ناحیه صعب العبور در منطقه جنوب بم واقع شده است.

اکبری، از ورود به فاز شناسایی و پی جویی در خراسان رضوی از سوی این شرکت خبر داد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته، مطالعات عکس های ماهواره ای، همچنین عملیات ژئوشیمی و بررسی نقشه‌های زمین شناسی آن انجام شده و احتمالا از هفته آینده تیمی برای بررسی آنومانی‌ها به این منطقه اعزام می شوند.

گل‌گهر سیرجان معادن کوچک را فعال می‌کند

اکبری همچنین از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی معادن کوچک توسط این شرکت خبر داد و گفت:‌ طرح از سوی سازمان ایمیدرو برنامه ریزی شده لذا بررسی معادن غیرفعال در ۵۰ محدوده آهنی را در سطح کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات به تازگی از سوی ایمیدرو به این شرکت ارسال شده و با توجه به تعداد زیاد معادن، تیم کارشناسی در حال بررسی موضوع است.

اکبری یادآور شد:‌ به نظر می رسد برخی از این معادن، غیرفعال نباشند، بلکه ذخایر آنها در گذشته برداشت شده و در حقیقت دیگر ذخیره‌ای در آنها وجود نداشته باشد.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.