رضا بردبار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی، راهنمایان و تعدادی از دانشجویان رشته گردشگری در این کارگاه آموزشی  ۲ روزه در محل هتل جهانگردی کرمان شرکت کردند.

وی با اشاره به ثبت جهانی بخشی از بیابان لوت تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌ها برای توجه،  حفظ و نگهداری نخستین میراث جهانی طبیعی که ارزش های بسیاری را در خود جای داده، بسیار ضروری است.

سرپرست گردشگری معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: این کارگاه آموزشی در قالب برنامه های هفته و روز جهانی گردشگری توسط یکی از اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد و شرکت کنندگان گواهی پایان دوره دریافت کردند.

وی با اشاره به رونق گردشگری در منطقه شهداد و کویر لوت افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در بخش شهداد فعالیت دارند که بیشترین تعداد در استان کرمان محسوب می‌شود.

بردبار تاکید کرد: بیابان لوت از جمله جاذبه های طبیعی کشور است که گردشگران خارجی و داخلی زیادی برای بازدید به این منطقه سفر می‌کنند که تاثیرات مثبت زیادی در اقتصاد و اشتغال مردم این ناحیه گذاشته است.

وی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست بیابان لوت تصریح کرد: گردشگران و تورهای گردشگری که به این منطقه سفر می‌کنند، الزامات و آیین نامه های صادر شده را رعایت و از این میراث طبیعی بشری پاسداری کنند.

کویر لوت حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بیش از ۱۰ درصد مساحت کل کشور را شامل می شود که ۴۰ هزار کیلومتر مربع آن در محدوده جغرافیایی استان کرمان قرار دارد.
هر چند امروز بخش اعظم کویر خالی از سکنه است اما مسیر جاده ابریشم، جاده ادویه در حاشیه کویر و احداث بناهایی مانند ارگ بم و شهداد با آثار کشف شده مربوط به پنج تا هفت هزار پیش و صنایع ذوب مس، روی و طلا در منطقه نشان از رونق این ناحیه در گذشته است.
در تابستان سال ۱۳۹۵ بخش بزرگی از کویر لوت که بین سه استان کرمان، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده به عنوان نخستین جاذبه طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت.

۷۴۳۷ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.