به گزارش ایرنا، سید مهران عالم زاده روز پنجشنبه در همایش فعالان صنعت گردشگری استان کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برای داشتن شهر پایدار باید با یک اقتصاد پایدار شهر را اداره کرد و برای آن برنامه داشت و شهر کرمان با داشتن ظرفیت های فرهنگی و تمدنی باید به این حوزه توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویداد محوری در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است، گفت: برای آنکه گردشگری فعال در یک شهر محقق شود باید در کنار بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی به رویدادمحوری توجه لازم صورت گیرد.

شهردار کرمان با اشاره به اثرات مثبت جشنواره ۲۰۲۰ در کرمان، تصریح کرد: این جشنواره با ارزیابی موفق و به شکلی نسبتا خوب برگزار شد و از این رو تلاش می شود که جشنواره های فصلی را در کرمان با همکاری سازمان های مربوطه از جمله میراث فرهنگی تداوم بخشیم.

عالم زاده تسهیل حوزه گردشگری را از اهداف شهرداری کرمان برشمرد و ادامه داد: برای اولین بار در کرمان اتوبوس گردشگری خریداری و تجهیز شده و در شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تاسیس شهرداری کرمان در سال ۱۳۰۰ در نظر داریم که در سال ۱۴۰۰  ویژه برنامه سالگرد تاسیس شهرداری کرمان را برگزار کنیم که برنامه ریزی های لازم در این زمینه در دست انجام است.

شهردار کرمان به احداث پارک گردشگری در کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این پارک با ۱۰۰ هکتار وسعت در دست مطالعه و طراحی است و امیدواریم که در اواخر سالجاری شاهد آغاز کار اجرایی این پارک باشیم و این در حالی است که پارک گردشگری کرمان از نظر وسعت در کشور بی نظیر است.

عالم زاده خاطرنشان کرد: لازم است که در تعاملات کشوری زمینه های لازم به شکلی فراهم شود که شهرداریها به صورت ساختار مند برای توسعه گردشگری اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت های بخش خصوصی بسیارخوبی در این حوزه در استان کرمان وجود دارد، گفت: کرمان را می توان نقطه عطف گردشگری ایران نامید.

فریدون فعالی افزود: سرمایه گذاران بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد که با حضور آنها می توان تحولات بزرگی را ایجاد کرد.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.