به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز چهارشنبه در همایش حماسه زینبی زنان عاشورایی در کرمان افزود: باید با تبیین و تحلیل رفتار، اندیشه ها و سیره الگوها ببینیم متناسب با شرایط زمانه این رفتارها چگونه می توانند در زندگی ما اثرگذار بوده و دردی از دردهای جامعه را دوا کنند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش حضرت زینب (س) عنوان کرد: حضرت زینب (س) علاوه بر سجایایی اخلاقی خود ویژگی های خاصی دارند و بیشتر زنانی که در تاریخ اسلام می شناسیم در زمینه ای از صفات زنان از جمله محبت، فداکاری، دلسوزی و دوست داشتن نمونه بوده اند و حضرت زینب (س)   علاوه بر آنچه بقیه زنان دارند، موضوعاتی را داشته اند که مردان مصداق آنها بوده اند که صبر، تحمل، جنگ، درگیر و دار جنگ بودن و بعد در کاخ خلیفه رفتن و سخن گفتن از جمله این موارد است.

وی گفت: هر قسمتی از تاریخ عاشورا و اسرا، شگفت آور است و برای ما جای شنیدن و دقت کردن دارد و باید مراقب بود که این موارد برای ما عادی نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با طرح این مطلب که برای جوانان همیشه این سوال درباره حضرت زینب (س) مطرح بود که آیا کار درستی بود که حضرت زینب (س) خودشان را به این سختی ها انداختند و آیا ورود حضرت به ماجرای کربلا از ابتدا درست بوده است یا خیر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام عاشورا بوده است.

وی افزود: حرکت حضرت زینب (س) علاوه بر کرامت انسانی و سجایای اخلاقی، ما را در فضای اجتماعی و فضای مدیریت و مسئولیت به وظایف خود بیشتر نزدیک کرد.

بصیری خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا از واقعیت های تاریخ است و تردیدی نیست که همه این موارد رخ داده است و در جریان این واقعه حضرت زینب (س) آنچنان به خود مسلط است و اعتماد به نفس دارد که مدیریت کاروان اسرا را بر عهده می گیرد، هوای همه را دارد و مراقبت همه است و وقتی کاروانی را از شهری به شهری دیگر می برند سخنرانی می‌کند.

وی اظهارداشت: حضرت زینب (س) در کاخ یزید، آنچنان از موضع اقتدار، اعتماد به نفس و قاطعیت صحبت میکند که انسان احساس عزت می‌کند و نمونه آن موردی است که می فرمایند به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم.

وی گفت: خروج امام حسین (ع) از مدینه برای امر به معروف و نهی از منکر بود و این موضوع درحالی بود که قران کریم در این زمینه بین زنان و مردان تفاوتی قائل نشده است و در آیات متعددی تاکید شده که زنان ورود به اجتماع را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان کرمان نیز گفت: زنان در حماسه زینبی از مکه تا کوفه، از کربلا تا شام و از شام تا کربلای ایران نقش آفرینی کرده اند و پرچم صبر و استقامت و مقاومت را به خوبی برافراشته اند.

فاطمه السادات حسینی  ادامه داد: زنانی که در صف عاشوراییان قرار گرفتند؛ بسیار بودند که سعادت دنیوی و اخروی را برای خود، همسران و پسران خود رقم زدند.

وی گفت: اوج عظمت، مقاومت و بصیرت زنان عاشورایی را در خورشید همیشه فروزان و الگوی همیشه جاودان زنان و وجود نازنین حضرت زینب (س) باید جستجو کرد زیرا آن حضرت  احساس های  زنانه را با عقلانیت و شجاعت در قله اسارت مدیریت کرد و بیرق نهضت زنان عاشورایی را با حماسه درآمیخت و تا ابد ماندگار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان کرمان تاکید کرد: رسالت دیروز و رسالت هشت سال دفاع مقدس رسالت زینبی بود و رسالت امروز و فردای زنان عاشورایی با عبودیت، معنویت، انسانیت و سعادت پیوند خورده است.

حسینی بیان کرد: زنان ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس به زیبایی به حضرت زینب (س) اقتدا کردند و حضور را معنا بخشیدند و با عشق به حضرت زینب (س) ارزشمندترین سرمایه های وجودی خود یعنی فرزندانشان را در راه اسلام فدا کردند.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.