به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در سومین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان ضمن قدردانی از خدمات دولت در جنوب کرمان گفت: لازمه حیات بشریت، امنیت است و نمی‌توانیم اقتصاد پویا، فرهنگ غنی و جامعه‌ای سالم داشته باشیم در حالی از امنیت محروم باشیم.

وی افزود: امنیت بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود و ما هر جا کار را به مردم سپردیم توفیق حاصل کردیم و هر جا از مردم فاصله گرفتیم شکست خوردیم.

نماینده مجلس گفت: سران طوایف جمع شده‌اند تا بتوانند به مشکلات مردم در حوزه امنیت رسیدگی کنند و این بارقه امیدی است برای کسانی که روزهای سخت را تجربه کردند.
وی ادامه داد: از طرفی نمی‌توان از این مردم و ریش سفیدان، امنیت پایدار خواست در حالی که اهالی این دیار، کپرنشین باشند و بچه‌های آنها زیر سایه درخت درس بخوانند.

کمالی پور عنوان کرد: امنیت نسبی این منطقه، نتیجه پایداری و سختکوشی مردمی است که همه سختی‌ها را به جان خریده‌اند و می‌خرند و حاضر نیستند کشور، نا امن باشد.
وی خطاب به مسئولان گفت: بیایید برای همیشه به داد مردم جنوب کرمان برسیم چرا که ما، در توسعه زیرساخت‌ها شرایط خوبی نداریم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم جنوب کرمان باید یک اقتصاد نسبی داشته باشند اظهار داشت: به تقویت اقتصاد مردم کمک کنیم تا شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

 به گفته یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، سال ۹۶ نخستین همایش ملی پیشگیری از خشونت در کرمان با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد و یکی از دستاوردهای این همایش انعقاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار جنوب و شرق استان کرمان بود.

به موجب این میثاق‌نامه، یک اراده جمعی در سایه نظام مقدس جمهوری برای رسیدن به امنیت پایدار شکل گرفت.

این گردهمایی با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان و محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان، علما و سران طوایف و جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان استانی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

دومین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان سال گذشته در شهرستان کهنوج برگزار شد.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

7450/7429

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.