به گزارش ایرنا، سردار محمد مارانی روز پنجشنبه در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار افزود: ببینید کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و بسیاری از کشورهایی که خود را صاحب یک وضعیت مناسب می‌دانند، چه وضعیتی دارند و آیا جامعه، زن‌ها، مردها و بچه‌های آنها امنیت دارند و یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه همایش‌هایی از جمله همایش علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان، موجب ایجاد وحدت، امنیت، برادری و ایجاد همدلی در مجموعه‌ها می شود، تاکید کرد: سلامت و امنیت ۲ نعمتی است که اهمیت آنها برای انسان زمانی مشخص می شود که آنها را از دست می‌دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه به مقوله‌های مورد نیاز برای تحقق امنیت پایدار اشاره و بیان کرد: جامعه و مردم یکی از ارکانی هستند که موجب ایجاد امنیت می‌شوند و اینکه امروز در جنوبشرق امنیت را مردمی کرده‌ایم به آن دلیل است که مردم خودشان از این جامعه هستند و دلشان برای جامعه خودشان بیشتر می‌سوزد.

سردار مارانی ضمن اشاره به این مطلب که توجه به مردم و حضور مردم در حوزه ایجاد امنیت پایدار بسیار اثرگذار است، تاکید کرد: اگر مردم در امنیت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و سایر حوزه‌ها حضور نداشته باشند، موفق نخواهیم بود.

وی به موضوع فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ از نکات بسیار مهم و اساسی است و همه مسئولان و آحاد مردم باید در باره آن احساس مسئولیت کنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این زمینه نکات بسیار اساسی و مهمی را مطرح کرده اند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به این مطلب که اگر به اقتصاد و معیشت مردم توجه نکنیم، هیچگاه امنیتی وجود نخواهد داشت، گفت: در سال هایی که مردم مشکلات اقتصادی دارند شاهد هستیم که ناامنی نیز رشد صعودی دارد.

سردار مارانی ضمن بیان این مطلب که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مسئولیت تامین امنیت را بر عهده دارند، از ارکان تامین امنیت هستند، گفت: انواع قاچاق، نزاع های دسته جمعی، مواد مخدر، سرقت، اقدامات و فعالیت های تروریستی و ضد انقلابی و غیره باعث ایجاد ناامنی می شود و نقش مردم، سران طوایف و مسئولان امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بحث خانمان سوز مواد مخدر موضوع بسیار مهمی است که باید با همکاری سران طوایف، علماء و متنفذان برای حل آن اقدام شود، گفت: امروز بحث تروریست ها و ضد انقلاب یک تهدید برای جامعه ما نیست و اینکه امروز قاچاق مواد مخدر ترانزیت و در کشور گروگاگیری و مشکلات بعدی ایجاد شود، برای مردم نکات قابل توجهی است که باید برای حل آنها اقدام شود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.