به گزارش ایرنا، علی باقری زاده شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در زمینه آموزشی  جذب دانشجویان اتباع غیر ایرانی را داریم و مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی را از وزارت علوم گرفتیم و جزو ۲۳ واحد در کشور هستیم که مجوز پذیرش دانشجوی اتباع بیگانه را دارد و اینک ۱۵۰ دانشجوی افغانستانی داریم که مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

معاون علمی این دانشگاه ادامه داد: مرکز جوار دانشگاهی طرحی است که با کمک فنی و حرفه ای آموزش اشتغال را به دانشجویان دارد و آن را در دانشگاه راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: در بحث پژوهشی ۴ طرح تحقیاتی انجام دادیم که ایجاد بزرگترین گلخانه هیدروپونیک جنوب شرق کشور با مساحت ۱۳ هزارمتر مربع  در سه مرحله و هر فاز بیش از ۴ هزار متر مربع مساحت دارد و با مجموع اعتبارات بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در دست احداث است.

باقری زاده به اجرای طرح دیگر از جمله گلخانه کِشباف با ۵۰۰ متر مربع در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار نشاء در مرکز بیوتکنولوژی پرورش پیدا کرده و از  آنجایی که برق کشی درون گلخانه کشباف در حال انجام و تا ۱۵ مهر آماده استفاده و بهره برداری است تست های نهال ها که در مرکزبیوتکنولوژی انجام شود به این گلخانه انتقال داده می شو.

وی ادامه داد: این بحث جدید و مدرن است که قبلاً برای تکثیر نهال از قلمه استفاده می شد اما در حال حاضر با پیشرفت و تکنولوژییک سلول ۲۵ روزه ۲ برابر می شود و نهال آماده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین واحد دانشگاهی هستیم که این گلخانه کشباف را در دانشگاه راه اندازی خواهیم کرد؛ مرحله اول تحقیقاتی و پژوهشی است که در دوسال بعد از راه اندازی آن ۵۰۰ تا یک میلیون نهال تولید و به مرحله صادرات خواهد رسید؛ حُسن این کِشباف این است که نهال در مقابل شوری آب مقاوم بوده  و محصول خوب می دهد و در این راستا در زمینه پرورش نهال  گیلاس، آلبالو و گلابی کار خود را شروع کردیم و تولید نهال خرما و پسته هم در مرحله بعد است.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.