به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: ۹ نفر از ۱۰ ورزشکار اعزامی استان کرمان به جاکارتا مدال آوردند لذا صورتجلسه تعهدات شرکت های بزرگ اقتصادی برای حمایت از این ورزشکاران باید اجرایی شود و با تغییر مدیران اداره کل ورزش و جوانان زمان را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: امروز اولویت نخست ورزش استان کرمان باید حمایت از کسانی باشد که برای مسابقات آسیایی و پاراآسیایی آماده می شوند، که کرمان در حوزه های کاراته، جانبازان و معلولان در این حوزه فعال هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش جانبازان و معلولان استان کرمان شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می دهد و بدون حمایت ها نمی توانیم به روند موفقیت در این رشته ها ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: شورای ورزش در گذشته تشکیل می شد و از مدیرکل جدید ورزش و جوانان که از بدنه ورزش است درخواست می کنم این تشکیلات را به سرعت عملیاتی کند.

پورابراهیمی افزود: قانون جدید وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم و مصوبه تشکیل شورای عالی تربیت بدنی و ورزش به علت گسترده بودن به کمیسیون مربوطه برگشت و اگر این قانون تصویب شود به ساختار آن برمی گردیم لذا تا تصویب این قانون باید شورای ورزش در استان تشکیل شود.

وی اضافه کرد: قانون تخصیص ۲۷ صدوم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به ورزش به کمیسیون اقتصادی وارد شده که قانونی پنج ساله را دائمی کردیم و آن را توسعه دادیم.

پورابراهیمی گفت: کلیات این قانون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و تحولاتی برای حمایت از عقبه مالی ورزش و جوانان از بخش مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد و توسعه ورزش توسعه سلامت در جامعه است.

وی بیان کرد: قانون استخدام ورزشکاران و قهرمانان نهایی شده و رتبه های نخست تا سوم مسابقات پاراآسیای و المپیک شامل این قانون خواهد شد و اینک در کمیسیون مشترک قرار دارد و طی یک ماه آینده به صحن علنی وارد می شود.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: جایگاه ورزش استان از ۲۸ به رتبه هشت در کشور رسیدیم و با تلاش مدیرکل جدید ورزش جوانان باید به سه استان نخست کشور برسیم که این امر مسیر حرکت و آینده ما است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیران حوزه ورزش و جوانان و هیات ها در کنار جوانان توانمند داخلی قرار گیرند و برای اعتلای ورزش استان تلاش کنند.

همچنین در این آیین محمدتقی امیری خراسانی به عنوان مدیرکل سابق و وحید کریم زاده به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان تکریم شدند و میثم پاریزی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

۷۴۲۰/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.