مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بسیاری از موارد این علائم با پایه از جا کنده شده است.

مسعود جمیلی کرمانی افزود: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های راهنمایی و متعلقات نوری، بشکه های ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده، به سرقت می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اظهار داشت: پیگیری‌ها زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده صورت گرفته است.

وی علت اصلی این سرقت‌ها را آگاه نبودن مردم از قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهد استفاده از تابلوها و علائم هشدار دهنده در روستاها برای ایجاد حصار و سایه‌بان هستیم که از پایه تابلوها برای تکمیل حصار اطراف باغ‌ها و نصب توری استفاده شده است.

جمیلی کرمانی گفت: نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و گاه موجب می‌شود آنها راه خود را گم کنند و این اتفاق بعضا باعث بروز حوادث رانندگی و درنهایت تصادف‌های منجر به فوت شود.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی برای تخریب کنندگان اموال عمومی از سه تا ۱۰سال حبس در نظر گرفته شده است، افزود: مردم  در صورت مشاهده فعالیت افراد یا گروه‌هایی بدون پوشش لباس رسمی راهداری در کنار تابلوها، موارد را به شماره ۱۱۰پلیس و ۱۴۱مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را با بیش از ۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی تحت پوشش دارد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

۷۴۵۰/۷۴۲۹  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.