به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در چهارمین شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان افزود: امکان تهاتر بدهی های پیمانکاران بخش خصوصی یکی از ظرفیت هایی است که در سال گذشته ایجاد شده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت های تبصره ۵ بودجه ۹۸ تاکید کرد و گفت: استان کرمان در سال گذشته رتبه دوم تا سوم کشور را در قالب تهاتر بدهی های خود کسب کرده و توانسته با استفاده از ظرفیت های قانونی این بخش، بخشی از بدهی های خود را تسویه کند.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم اصلاح آیین نامه اجرایی حکم تهاتر قانون بودجه سال ۹۸، اظهارداشت: در متن قانون به صراحت آمده که بدهی دولت براساس مانده سال ۹۷ است، اما در متن آیین نامه اجرایی بودجه بابت تهاتر، سال بدهی را سال ۹۶ قلمداد کرده است که درخواست داریم دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کند

وی افزود: لیست مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی از دستگاه های اجرایی به تفکیک دستگاه ها آماده است و درخواست داریم که براساس  برنامه زمان بندی، روند اجرای تهاتر صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چند ماه است که مدیرکل ورزش و جونان استان کرمان رفته و عدم معرفی مدیرکل جدید، مشکلاتی را ایجاد کرده است که اگر این موضوع حل نشود، هفته آینده این بحث را در مجلس مطرح و پیگیری می کنیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت گاهی برای آنکه خود را نجات دهد، تصمیماتی را به مجلس ارائه می کند و یکی از این موارد در قالب تهاتر مطرح شده است که باید از این فرصت استفاده شود.

حبیب الله نیکزادی بر حل مشکلات کشاورزان در بخش خسارت های وارده به محصول خرما نیز تاکید کرد و ادامه داد: درآمد حاصل از بخش گردشگری در شهرستان های شرقی استان کرمان نیز باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال آب سد نساء نیز باید برنامه ریزی شده و اعتبارات لازم تامین شود.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.