به گزارش ایرنا،  مردم دیار کریمان امروز دوشنبه در نهمین روز از ماه محرم که به نام علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) نام گذاری شده است، رخت عزا و ماتم بر تن کردند.

آیین های عزاداری ویژه تاسوعای حسینی(ع)   از ساعات ابتدایی روز پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا، حسینیه ها در سراسر استان کرمان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مردم حسینی و ولایی استان کرمان با تشکیل دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در هر کوی و برزن و در رثای شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.

در شهر کرمان مسجد قائم (عج)، مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد امام خمینی (ره)، صفه عزاخانه و تکیه فاطمیه (س) از جمله مکان هایی است که مردم عزادار گردهم می آیند و با حضور پرشور و گسترده در غم جانسوز واقعه تاسوعا و عاشورا به عزاداری و سوگواری می پردازند.

برگزاری آیین های تعزیه و شبیه گردانی  تاسوعا و عاشورا، پخت انواع غذاهای نذری و توزیع بین مردم و نیازمندان، برپایی ایستگاه های صلواتی پذیرایی از عزادارن و اهدای خون  از جمله رسوم ماه محرم در استان کرمان است.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان در آیین های ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه ای خاص از عشق و ارادت را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشته است.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.