به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلمیانی روز پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه با وی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امر به معروف و نهی منکر رسالت رسانه‌ها به شمار می رود و رسانهها یکی از حساس‌ترین و مهترین ارکان جامعه در فرهنگ‌سازی، ایده‌پروری، مطالبه‌گری و همراه کردن مردم با یک جریان نقش کم‌نظیری دارند.

وی اظهار داشت: هر چیزی را که بخواهیم در جامعه جدی شود باید به اندیشه و بعد از آن به عقیده تبدیل و عقیده نیز عملیاتی شود و هر معروفی که بخواهد در جامعه بسط پیدا کند باید به آن معتقد بود تا عملیاتی شود و در نهایت باید معروف‌شناس و معروف‌پذیر باشیم و آن را توسعه و بسط دهیم. 
وی تاکید کرد: برای تهی شدن جامعه از منکرات باید منکر را خوب بشناسیم و در درون از آن انزجار پیدا کنیم تا بتوانیم منکرستیز باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قرآن کریم توصیه به معروف نفرموده بلکه امر به معروف فرموده است گفت: باید توجه داشت این دو با هم تفاوت دارند. 

وی تصریح کرد: بهترین مردم از نظر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) کسانی هستند که امر به معروف و نهی می‌کنند و امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است زیرا اگر معروف‌ها جدی گرفته شوند دیگر منکر مجال توسعه پیدا نمی‌کند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: توسعه معروف در جامعه، میدان را بر منکر و گسترش منکر دایره معروف ها را تنگ می کند لذا این ۲ در تقابل یکدیگرند. 
وی افزود: رسانه ها چند کار جدی می‌توانند انجام دهند اول اینکه روحیه مطالبه‌گری شرعی، منطقی و اخلاقی را در جامعه گسترش دهند. 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه رفع مشکلات نیاز به مطالبه‌گری دارد اظهار داشت: باید موضوعات را به صورت علمی تببین کرد تا به نتیجه رسید لذا رسانه‌ها باید فیلسوفانه حرکت کنند نه متکلمانه. 
وی با بیان اینکه گاهی انتقاد می کنیم و اسمش را نقد می‌گذاریم گفت: در هر موضوعی رسانه ورود کند به نوعی دارد امر به معروف یا نهی از منکر می کند. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: عاشورا اوج یک جریانی است که امام معصوم (ع) در آن جریان می خواهد جامعه ای را که دچار تغییر و از اسلام دور شده، اصلاح کند لذا رسانه‌ها نیز سهم کم‌نظیری در اصلاح جامعه دارند و این مهم باید با تدبیر و برخورد عالمانه، عادلانه و با کمال شجاعت و درایت انجام شود.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.