به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: راهبرد کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی، جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر است و برای این منظور در ابتدا باید ظرفیت هایی ایجاد شود که در این رابطه اقدام شده است و در ادامه نیاز به اصلاح قانون نیز وجود دارد.

وی پیشگیری را رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و ادامه داد: در این رابطه طرح یاریگران زندگی مطرح شده و مورد تاکید ریاست جمهوری قرار دارد و  امسال آغاز خواهد شد و در قالب این طرح از ایده ها و طرح های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد استقبال می کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: استان کرمان به نمایندگی از استانها و جهان در عرصه مبارزه با مواد مخدر تلاش می کند زیرا بخش عمده ای از مواد مخدر از استان کرمان عبور می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از ظرفیت های استان کرمان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به سایر استان ها و حتی سایر کشورها به کار گرفته شده است و در این استان یک تلاش جمعی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

سردار مومنی بیان کرد: واقعیت این است که اجبارا در منطقه ای قرار گرفته ایم که در همسایگی ما تولیدات مواد مخدر از ۲۰۰ تن در سال ۲۰۰۱  هم اکنون به  ۹ هزار تن رسیده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور بیان کرد: موضوع اعتیاد و مواد مخدر به قدری جدی است که رهبری به صورت مستمر نشست های آن را برگزار می کنند و یکی از این موارد، مربوط به مواد مخدر و اعتیاد است زیرا مواد مخدر ریشه بسیاری از طلاق ها، جرائم خشن، قتل های خانوادگی و بیماری های عفونی است.

۷۴۴۰/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.