به گزارش ایرنا احمد انارکی محمدی روز شنبه در نشست خبری در رفسنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰ پرونده برای کشاورزان رفسنجان برای دریافت تسهیلات تعمیرات و اصلاحات باغات کشاورزی تشکیل شده، افزود: امسال ۲۰۰ پرونده به نتیجه رسیده  و تسهیلات را دریافت کرده اند و مابقی پسته کاران  نیز با این تسهیلات می توانند باغات خود را تعمیر کنند تا به محصول سال آینده آسیبی نرسد زیرا اگر کشاورزان به باغات خود رسیدگی نکنند محصول باغات دچار  افت  حواهد شد.

وی ادامه داد: وام های کشاورزان پسته کار که طی دو سال اخیر خسارت دیده اند به مدت ۳ سال امهال شد که کار خوبی برای کشاورزانی که هیچ محصولی نداشتند انجام شد زیرا طی دو سال گذشته بیش از ۹۵ درصد محصول بر اثر تغییرات اقلیمی از بین رفت.

انارکی محمدی  با اشاره به اینکه  کشاورزانی که وام از بانک کشاورزی دریافت کرده بودند، وام آنان ۱۰۰ درصد امهال شده  و در برخی بانک های عامل هم این امهال در حال انجام است تصریح کرد: در خصوص وامهای کشاورزی زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم قرار است این افراد اصل وام را بپردازند و سود را دولت و دیرکرد را بانک ها ببخشند.

وی گفت : در مصوبه ماده ۱۶ هم اخیرا آمده است که افراد حقیقی و واحدهای تولیدی که تا ۵۰۰ میلیارد تومان وام گرفته باشند اگر اصل وام را بپردازند سود و دیرکرد انها بخشیده می شود.

نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی در مورد مجتمع کشت و صنعت واقع در مجتمع صنعتی رفسنجان هم تصریح کرد: حدود ۳۰ سال پیش این مجتمع که ایجاد شده و تا به امروز اراضی این مجتمع به مردم واگذار شده اما فاقد سند هستند و در حال پی گیری صدور اسناد این اراضی هستیم.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.