به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ حمید مستعلی زاده  افزود: افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند باید در سامانه سماح ثبت نام و سپس به دفاتر زیارتی سطح استان مراجعه  کنند.

وی تصریح کرد: زائران باید جهت اخذ ویزا به نمایندگی کنسولی عراق مستقر در شهر کرمان مراجعه نمایند و ظرف ۷۲ ساعت ویزا صادر و گذرنامه ها را مجددا به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

سرهنگ مستعلی زاده تصریح کرد: با هماهنگی که با کنسولی عراق صورت گرفته تا ۷۲ ساعت قبل از اربعین ویزا برای زائران صادر می شود و می توانند به سفر زیارتی مشرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: زائران از مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی عراق جدا خودداری نمایند که به هیچ عنوان به صورت انفرادی ویزا صادر نمی شود هر چند ویزا به صورت انفرادی در گذرنامه افراد درج می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده مدت زمان صدور گذرنامه از یک هفته به ۷۲ ساعت کاهش یافته که در مجموع از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +۱۰ به مدت ۲۴ ساعت گذرنامه صادر و تحویل پست می شود و ۴۸ ساعت فرجه به پست داده شده تا گذرنامه را به دست متقاضیان برسانند.

وی با اشاره به اطلاع افراد از نحوه ممنوع الخروج بودن خود اظهار داشت: هر فرد می تواند با مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شود هرچند در زمان صدور گذرنامه اولیه برای افراد، وضعیت ممنوع الخروجی بررسی و اعلام می شود.

سرهنگ مستعلی زاده افزود: زمان دریافت افرادی که گذرنامه قبلی داشته اند و مفقود شده مدت زمان به ۲۰ روز کاهش یافته و می توانند به به گذرنامه استان مراجعه و گذرنامه جدید دریافت کنند.

وی  تصریح کرد: قبل از سفر گذرنامه خود را چک نمایند که مدت اعتبار آن بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشند که بتوانند ویزای عراق را دریافت و به سفر عتبات عالیات مشرف شوند.

سرپرست پلیس  امنیت عمومی استان در پایان به زائران هشدار داد تا مراقب مدارک هویتی  خصوصا گذرنامه خود باشند و از ارائه آن به افراد غیر خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و گروه های معاند قرار نگیرد.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.