به گزارش ایرنا، سید احمدرضا پیش بین روز سه شنبه در نشست خبری در محل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: کمتر از سه هزار شغل تعریف شده در کشور وجود دارد که این آمار در برخی از کشورها بیش از ۱۳ هزار شغل است و افراد در این کشورها موظفند صلاحیت حرفه ای برای شغل خود کسب کنند که این امر در ایران علاوه بر خلاء قانونی، نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی اظهار داشت: دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار تحصیل می کند که ظرفیت بالای این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی در برنامه های اموزشی را نشان می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه بالاترین درصد اشتغال را در بین زیرنظام های آموزشی دارد و ۷۵ درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه افزایش رقم ارتباط اشتغال با تحصیل نیازمند فعالیت بیشتر است ادامه داد: بیش از ۴۷ درصد دانشجوهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با رشته خود شاغل هستند که باید این آمار افزایش یابد و اشتغال در ارتباط با توانمندی های فرد و هدفمند باشد.

پیش بین عنوان کرد: نیازهای استان ها در رابطه با شغل های مختلف شناسایی شده زیرا یکی از وظایف دانشگاه های علمی کاربردی آموزش متناسب با نیاز و شرایط بومی و محلی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیش از ۶۰۰ نقطه کشور مرکز دارد که هر مرکزی در هر منطقه نیازسنجی کند و بر اساس نیاز رشته های خود را تعیین کند و متناسب با نیاز بازار آموزش را ارائه می کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: این دانشگاه با اجرای طرح استارت آپ خرما با بیش از ۲۰۰ محصول متنوع، واحدهای رشد و فناوری، تخفیف ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی به قهرمانان المپیادها و دانش آموختگان در کنار دانشگاه در قالب کانون ها و نیازسنجی با توجه به نیاز جامعه جریان توسعه مهارت آموزی در کشور را توسعه می دهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال ۹۸ در کرمان احداث می شود که پنج مرکز در خراسان رضوی، پنج مرکز در البرز هفته آینده افتتاح می شود و سه مرکز بهزیستی، هلال احمر و خانه اصناف در استان کرمان قرار دارد.

پیش بین بیان کرد: ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان مشغول تحصیل هستند که سه مرکز نیز تا پایان سال ۹۸ در استان کرمان تاسیس می شود.

وی با اشاره به بازگشت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر گفت: پس از ابلاغ اساسنامه باید برنامه راهبردی مرکز هلال احمر داده شود و این مرکز می تواند رشته های جدید متناسب با نیاز خود تعریف کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: مراکز و آموزشکده ها باید آمادگی تبدیل شدن به واحد دانشگاهی داشته باشند در کشور سه هزار واحد دانشگاهی داریم که بیش از ۵۰۰ واحد در دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز با بیان اینکه در حال بررسی تقاضاها برای جایگزینی مراکز غیر فعال استان هستیم گفت: چشم انداز دانشگاه علمی کاربردی، آموزش افراد در محل کار آنان است.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.