به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان  ضمن گرامیداشت یا و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را گرامی داشت و افزود: در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی در استان داشته ایم و خدمات قابل توجهی به مردم شریف استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مطالبه گر باشند زیرا مطالبه گری حق آنها است، گفت: در کنار آن باید بهره مند بودن مردم از خدمات نیز تبیین شود تا بدانند که چه اقداماتی تاکنون انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان، سرمایه گذاری در جهت رونق تولید موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از اولویت های استان و کشور برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته بر اساس آمار سامانه رصد با ایجاد  ۴۱ هزار و ۷۰۹ شغل ۱۲۴ درصد هدفگذاری های انجام شده، محقق شد.

فدائی با اشاره به اینکه در راستای  اجرای طرح کارورزی، دو هزار و ۲۱۵ کارورز به ۹۶۷ واحد پذیرنده معرفی شده اند تا برای ورود به بازار کار آماده شوند، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال های خرد، خود اشتغالی و اشتغال خانگی در سال گذشته کارهای خوبی انجام شده و با پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد، برای بیش از ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد شده است و پرداخت تسهیلات در این حوزه ها در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای بیش از ۶ هزار  و ۲۳۵ نفرر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد شده است، عنوان کرد: امسال ایجاد ۱۲ هزار شغل برای افراد تحت پوشش کمیته امداد را در برنامه داریم که مشکل موجود برای ایجاد اشتغال این افراد این است که تضمین های مورد نظر بانک را ندارند و برای حل این مشکل تصمیم گرفته شده که صندوق ضمانت مددجویان با همکاری برخی بانک ها و شرکت مس ایجاد شده و امیدواریم در این راستا گام های خوبی برداشته شود.

استاندار کرمان بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبالغی در کشور به اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافته که در این زمینه در استان کرمان ۳۲۴ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد پرداخت شده و بر این اساس برای ۶ هزار و ۵۹۶ نفر اشتغال ایجاد شده است و استان کرمان در این زمینه رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

فدائی  ادامه داد: با توسعه اشتغال در حوزه روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها و سایر مسائل از جمله حاشیه نشینی نیز جلوگیری می شود.

وی گفت: به منظور افزایش تولید و کمک به واحدهای راکد و نیمه راکد به ۶۰ طرح ۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شد که هزار و ۱۲۷ شغل در این رابطه ایجاد شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: ۹۶۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات رونق تولید و منابع مستقیم بانکی به ۳۰۷ طرح پرداخت شده که در ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی نقش به سزایی داشته است و استان کرمان در این زمینه رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی از خدمات کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: در هفته دولت سال گذشته ۳۰۰ پروژه با ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است که این تعداد در سال جاری ۴۷۰ پروژه با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است.

فدائی اظهارداشت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ۷۲۵ روستا در سطح استان کرمان گازرسانی شده است که از این تعداد ۳۴۶ مورد در سال گذشته بوده است.

استاندار کرمان در ادامه گفت: یکی از اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته این بود که برخی پروژه های عمرانی و شهری استان را با سرمایه گذاری بخش خصوصی دنبال کرده ایم تا بخش خصوصی از منافع این پروژه ها برای اجرای پروژه های خود استفاده کند که نمونه این اقدام، اجرای طرح فاضلاب شهرهای کرمان، زرند و سیرجان توسط شرکت میدکو بوده است که این شرکت با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه، از پساب آن برای پروژه فولاد استفاده می کند.

فدائی افزود: با اجرای این طرح، ضمن حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، منابع آبی استان نیز حفظ شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان از امکان تهاتر استفاده کرده ایم، گفت: این میزان به معنای آن است که به اندازه نیمی از تخصیص سال قبل، تهاتر انجام شده که جای تقدیر دارد.

استاندار کرمان اظهارداشت: در راستای بهبود فضای کسب و کار در سال گذشته جایگاه استان کرمان از  از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۲ رسیده و جایگاه استان چهار رتبه ارتقاء یافته است که این کار باید ادامه یابد و بی شک پنجره واحد اقتصادی گام مهمی برای بهبود و تسهیل روند سرمایه گذاری و توسعه فضای کسب و کار است.

فدائی به موضوع ارزیابی و رتبه بندی نیز اشاره و بیان کرد: در تمامی موارد نیاز به ارزیابی داریم تا بدانیم که روند پیش رو تا چه میزان صحیح است و در این رابطه ارزیابی صحیح و عادلانه اهمیت به سزائی دارد.

وی تاکید کرد: آمارهای منتشر شده نشان دهنده آن است که وضعیت رضایتمندی از دستگاه های اجرایی در سال ۹۷ قابل قبول بوده و میانگین میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی در استان برتر کشور ۷۸.۷۵ و در استان کرمان ۶۸.۱۸  است.

استاندار کرمان گفت: نمی خواهیم بگوئیم وضعیت ایده آل است و تا رضایت مندی کامل مردم فاصله داریم و دراین عرصه برنامه هایی داریم که در دست پیگیری قرار دارند.

فدائی گفت: به گفته استاندار کرمان، بمنظور پایش عملی و حضوری تکریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی طرح تحقیقاتی سنجش روند انجام کار مردم در ادارات دولتی در این استان بزودی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای سنجش روند انجام کار مردم در ادارات دولتی، چند دستگاه به صورت نمونه انتخاب می شوند و در بازه زمانی ۶ ماه، از مراجعان به دستگاه سئوالاتی درباره روند انجام کار آنها پرسیده می شود و در نهایت نتایج این مطالعات تحلیل و ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این آئین گفت: شعار جشنواره شهید رجایی در سال جاری،  افزایش اعتماد عمومی از طریق ارتقای فرهنگ سازمانی، شفافیت و سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک است.

جعفر رودری افزود: در این دوره از جشنواره شهید رجایی عملکرد و سنجش دستگاه های اجرایی استان در سال ۹۷ را مرور کرده و از برگزیدگان خدمت و دستگاه های اجرایی برتر تقدیر می شود.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری این جشنواره با توجه به بخشنامه جشنواره که هر ساله صادر می شود و با یک فرایند مشخص برگزار می شود، تاکید کرد: بنای اساسی برای برگزاری این جشنواره مباحث مربوط به پیاده سازی راهبردهای جامع نظام اداری کشور و سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح نظام اداری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهارداشت: بنای اساسی راهبردهای برنامه جامع نظام اداری و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح نظام اداری است و با توجه به اینکه در دور دوم اجرای برنامه هستیم، برنامه نخست سه ساله ناظر به سیاست ها و راهبردهای اصلاح نظام اداری کشور و استان است.

رودری بیان کرد: اگر دولت را به عنوان یک امر مهم در توسعه بدانیم باید بتواند خود را به خوبی ارائه کرده و قیمت ارائه خدمات نیز منطقی و قابل قبول بوده و از سیستم اداره داخلی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: همواره تاکید بر این است که خدمت دولت با هزینه پائین تر انجام شده و قیمت تمام شده کمتر باشد که برای رسیدن به این هدف، دولت باید کارا و اثربخش باشد و نظام اداری ابزار پیاده سازی این برنامه ها خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: اداره دستگاه های اجرایی باید مبتنی بر مدیریت نوین و منطقی و همراه با اثربخشی و کارایی باشد و این موارد در برنامه جامع نظام اداری در ۱۰ برنامه دیده شده که هر یک از آنها به مولفه های مربوط به اصلاح نظام اداری می پردازد تا امکان حکم رانی مطلوب را فراهم کند.

رودری با بیان این مطلب که جشنواره شهید رجایی به دنبال آن است که یک نگاه نظارتی و پایش مستمر را در نظام اداری کشور نهادینه کند، گفت: ۶۴ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی استان کرمان حضور یافته اند.

در این آئین از مدیران شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل پست، مدیریت درمان تامین اجتماعی، آموزش و پرورش استان، اداره کل امور مالیاتی، آب و فاضلاب روستایی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل پزشکی قانونی استان و اداره کل تامین اجتماعی استان تقدیر شد.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.