به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز بسیج کارمندان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، هفته دولت را گرامی داشت و ادامه داد: هفته دولت فرصتی برای مرور عملکرد دستگاه های اجرایی است تا زحمات کارمندان و کارکنان دولت را بیشتر مورد توجه قرار داده  و از آن تقدیر شود.

وی به فعالیت های انجام شده و توفیقات حاصل شده در استان کرمان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد:در این مدت تعداد شاغلان استان ۱۶ درصد افزایش داشته و به ۸۵۲ هزار نفر رسیده و میزان تجارت خارجی نیز با رشد ۱۰۰ درصدی از ۱.۲ میلیارد دلار به ۲.۴ افزایش یافته است.

استاندار کرمان به رشد ۷۶ درصدی مراکز اقامتی نیز اشاره و بیان کرد: طی فعالیت دولت تدبیر و امید، تعداد این مراکز از ۵۸ باب به ۱۰۲ باب در استان افزایش یافته است.

فدائی با اشاره به اینکه تعداد آثار ثبتی استان کرمان در دولت تدبیر و امید از  ۱۵۰ اثر به ۳۰۰ اثر رسیده است، ادامه داد: تعداد مراکز بوم گردی در استان کرمان نیز  ۴۵ برابر رشد داشته و از ۷ مرکز به ۳۲۰ مرکز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بناهای تاریخی که به منظور بهره وری، انجام کارهای اقتصادی و توسعه اشتغال به بخش خصوصی واگذار شده از سه اثر به ۵ اثر افزایش یافته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت تدبیر وامید میزان سطح زیرکشت با آبیاری نوین ۶۰ درصد افزایش داشته و به ۱۴۳ هزار هکتار رسیده و در کنار آن شاهد توسعه ۶۰ درصدی کشت های گلخانه ای نیز بوده ایم.

فدائی ادامه داد: در این مدت سطح زیرکشت دانه های روغنی از ۳۶۰ هزار هکتار به ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه یافته و تعداد روستاهای گازدار نیز ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هیچ نیروگاه خورشیدی در استان کرمان وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کرمان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان، موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از اولویت های استان و کشور برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته با ایجاد  ۴۱ هزار و ۷۰۹ شغل ۱۲۴ درصد هدفگذاری های انجام شده، محقق شد.

فدائی با اشاره به اینکه با  اجرای طرح کارورزی برای دو هزار و ۲۱۵ نفر در ۹۶۷ واحد پذیرنده اشتغال ایجاد شده است، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال های خرد، خود اشتغالی و اشتغال خانگی در سال گذشته کارهای خوبی انجام شده و با پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان، برای بیش از ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد شده است

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نیز از محل صندوق توسعه ملی در استان کرمان ۳۰۹ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد پرداخت شده و بر این اساس برای ۵ هزار و ۶۵۳ نفر شغل مستفیم ایجاد شده است و استان کرمان در این زمینه رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان گفت: به منظور افزایش تولید، کمک به واحدهای نیمه تعطیل و راه اندازی واحدهای راکد به ۶۰ طرح ۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات فراگیر پرداخت شد که هزار و ۱۲۷ شغل در این رابطه ایجاد شده و ۹۶۱ میلیارد تومان نیز از رونق تولید و منابع مستقیم بانکی به طرح های نیمه تمام پرداخت شد.

فدائی ادامه داد: در سال گذشته برای ۱۵۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارحی در استان کرمان مجوز صادر شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی اظهارداشت: امسال با تلاش و زحمت کارکنان و مدیران استانی ۴۸۰ پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح می شود که برای اجرای آنها حدود ۵۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: در هفته دولت سال گذشته ۳۰۰ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

استاندار کرمان با طرح این سوال که آیا این فعالیت های انجام شده کافی است و توانسته نیازهای مردم را برطرف کرده و مشکلات مردم را حل کند؟ گفت: کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام دهیم و این نیازمند کار بیشتر ما است.

فدائی ادامه داد: نیاز به کار و فعالیت بیشتر داریم تا مساله اشتغال را که در راس کارها است حل کرده و خدمتی که باید به مردم ارائه شود و در حال حاضر نواقصی درآنها وجود دارد به حد مورد انتظار مردم برسد و لازم است دستگاه های اجرایی و ادارات فعال تر، پویاتر و چابک تر باشند.

وی با اشاره به این مطلب که برای رسیدن به توسعه قابل قبول و برای جلب رضایت مردم نیاز به سیستم اداری فعال و پویا داریم، تاکید کرد: رسیدگی به امور مراجعان به دستگاه های اجرائی نیاز به چابکی، سرعت عمل و دلسوزی دارد زیرا حق همه آحاد جامعه است که برای رفع نیازهای خود و حل مشکلات خود به دستگاه های اجرایی مراجعه کرده و وظیفه ما است که برای ادای حق آنها اقدام کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: روند کار باید به نحوی باشد که اگر فردی به دستگاهی برای سرمایه گذاری مراجعه می کند، باید به این فرد به عنوان کارآفرین و فردی که می خواهد فعالیتی که نتیجه آن تولید و اشتغال است، توجه کرد زیرا ما به عنوان دولت موظف هستیم که تولید و اشتغال را ارتقاء بخشیم و این فرد مراجعه کننده در حقیقت وظیفه ما را انجام می دهد و باید به این فرد به این دید نگاه کنیم که می خواهد به حل مشکلات مردم وجامعه کمک کند.

فدائی با اشاره به این مطلب که تغییر دیدگاه ها به مراجعه کنندگان ادارات به عهده بسیج کارمندان است، تاکید کرد: کارمندان عضو بسیج باید در این تغییر دیدگاه در کارکنان نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید، مدیران و مجموعه اجرایی باید به نحوی اقدام کنند که نشان دهیم که نسبت به این بیان و نظر رهبری حساس هستیم و رفتار ما باید نسبت به سال قبل در زمینه تولید و اقتصاد متفاوت تر باشد.

استاندار کرمان گفت: اگر با وجود تمامی اقدامات انجام شده شاهد هستیم که برخی آمار از جمله بیکاری همچنان وجود دارد به معنای آن است که اقدامات باید با سرعتی دنبال شود که در نهایت نرخ بیکاری در جامعه کاهش یابد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: یک مسلمان باید همیشه برای خدمت به مردم و نظامی که در دنیا افتخار دارد به دنبال پیاده کردن دستورات الهی است، آماده باشد.

سردار محمد مطهری ادامه داد: مردم ما، مسئولان و کارمندان را الگوی مجسم از دین می دانند و اگر خدای ناکرده رفتار یکی از ما به نحوی باشد که مراجعه کنندگان را به دین بدبین کند، باید در مقابل خداوند بیشتر جوابگو باشیم اما در کنار آن اگر رفتار ما به نحوی باشد که مردم رضایت داشته باشند، قطعا اجر خداوندی آن نیز چندین برابر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این آئین از تمبر یادبود شهید حسین بادپا نیز رونمایی شد.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.