رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار و هشت نفر از نوآموزان مراجعه کننده به طرح سنجش در کرمان ارجاع هوش شده اند که باید برای تکمیل روند سنجش به پایگاه های تخصصی هوش مراجعه کنند.

مهران باهری بیان کرد: سه پایگاه های سنجش هوش در شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان وجود دارد و در سایر شهرستان ها نیز سنجش هوش در پایگاه سنجش تحصیلی و با حضور کارشناسان تخصصی هوش انجام می شود.

وی اظهار داشت: ۷۱۶ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در کرمان تاکنون به بخش شنوایی، هزار و ۶۹۹ نفر به بخش بینایی، ۷۰ نفر به بخش جسمی حرکتی ارجاع شده اند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر در این استان تاکنون برای شرکت در طرح سنجش نوبت گیری کرده و در انتظار به سر می برند که سنجش این نوآموزان نیز تا ۱۵ شهریور انجام می شود. 

وی از والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان خواست برای انجام سنجش تحصیلی فرزندان خود هر چه سریع تر به پایگاه های سنجش در سراسر استان کرمان مراجعه کنند.

باهری گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان در صورت جاماندن از طرح سنجش، کارنامه تحصیلی دریافت نمی کنند و جز دفتر آمار مدارس به شمار نمی روند.

وی با بیان اینکه ۲۸ شهریور پایان مهلت شرکت در طرح سنجش تحصیلی است تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان اجرای این طرح در کرمان ۶۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار بگیرند.

وی افزود: تاکنون ۵۱ هزار و هزار و ۸۲۱ نفر در سامانه طرح سنجش کرمان ثبت نام کرده اند.  

طرح سنجش امسال در استان کرمان از نیمه اول تیرماه به مرحله اجرا در آمد. 

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.