به گزارش ایرنا، محسن شمسی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۱۶ مرکز علمی کاربردی در ۱۴۰ رشته مشغول به تحصیل هستند که پیش بینی می شود در مهرماه سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به این دانشگاه وارد شوند.

وی تصریح  کرد: در سال گذشته ۳۹ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته خود مشغول به تحصیل شدند که این آمار در سالهای قبل ۲۰ درصد بود و امیدوار کننده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان تاکید کرد: هیات رئیسه دانشگاه بر ارتقای کیفیت مراکز تاکید دارد و در سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد افزایش سطح در مراکز داشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی مولود انقلاب اسلامی است اظهار داشت: تاسیس این دانشگاه بر اساس مهارت آموزی است و آموزش در محیط کار نخستین چشم انداز آن محسوب می شود.

شمسی افزود: آموزش ها در دانشگاه علمی کاربردی ۶۰ درصد عملی و ۴۰ درصد تئوری است و دانشگاه توانسته رسالتش را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به بیکاری فارغ تحصیلان دانشگاهی تاکید کرد: در آینده جنگ مهارت آموزی داریم و هر جا مهارت داشتیم توانستیم برنده باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان بیان کرد: دوره های کاردانی، کارشناسی و پودمانی بر اساس نیازهای جامعه در مراکز آموزش داده می شوند که مدرک مورد تایید وزارت علوم در پایان دوره به آنها داده می شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ رشته در این دانشگاه تدریس می شود. ادامه داد: افرادی که در کنکور شرکت کردند و در رشته های مورد علاقه قبول نشده اند می توانند در رشته های متنوع این داشنگاه ثبت نام کنند.

شمسی گفت: آمادگی داریم افراد خبره را در رشته های مختلف برای آموزش در رشته های متفاوت جذب کنیم و در حال حاضر ۶۴ فرد خبره مهارت ها را در مراکز و کاربردی کرمان آموزش می دهند.

وی بیان کرد: هم اکنون در پنج مرکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی مرکز نوآوری راه اندازی شده است و سعی داریم تا سال آینده در تمام مراکز علمی و کاربردی کرمان مرکز رشد تاسیس شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: در صورتی که دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه ایده های خود راپیاده سازی کنند، برای تجاری سازی و راه انداختن کسب و کار مبلغ ۴۰ میلیون تومان با سود چهار درصد تسهیلات به آنها پرداخت می شود.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تصریح کرد: پنج کانون قرآنی در استان کرمان فعالیت دارند و دانشجویان کرمانی این دانشگاه در المپیاد ورزشی موفقیت های خوبی کسب کردند.

شمسی با اشاره به همکاری دانشگاه علمی و کاربردی با مرکز صنعتی و معدنی استان کرمان افزود: در شهرهای بم، سیرجان و زرند مراکز و رشته های مرتبط با صنعت ایجاد کرده ایم و همچنین مراکز آموزشی در شرکت های زغال سنگ و هواپیمایی ماهان فعال هستند و آمادگی داریم با شرکت های مس سرچشمه و گل گهر سیرجان نز در بخش آموزشی همکاری کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری استارت آپ خرما و نمایشگاه اشتغال و کار آفرینی از جمله برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در پاییز است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران خدمات بزرگی به بشریت کرده اند و در دنیای امروز باید با ابزارها و هنرهای مختلف آشنا باشند تا پیام خود را بهتر انتقال دهند.

وی افزود: خبرنگار خوب ترکیبی از انسان فرهیخته و دلسوز و دانا است و باید علاوه بر حوزه های اجتماعی و سیاسی به صنعت، کشاورزی، خدمات اجتماعی و فرهنگ هم توجه داشته باشند.

۷۴۳۷ / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.