به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با قدردانی از برگزارکنندگان این آیین افزود: رسانه ها در انعکاس مطالب از مسئولان به جامعه و بالعکس نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه کار در حوزه خبر و رسانه به صورت حرفه ای بسیار دشوار است گفت: بخشی از نگرانی ها بحث های صنفی به مجموعه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات برمی گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در این شرایط کنونی؛ کار در حوزه مطبوعات و رسانه با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه است تصریح کرد: بسیاری از مسائل می تواند خبرنگار را از عرصه خارج کند اما تنها عشق و علاقه این افراد را در این عرصه نگه می دارد.
علیزاده افزود: مدیران آگهی های دولتی خود را از کانال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع کنند.
وی تاکید کرد: اصحاب قلم در بحث گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف بهترین افراد برای انجام این رسالت خطیر و نیازمند حمایت از سوی نهادی دولتی و غیردولتی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فعالیت ۳۸۰ رسانه در استان کرمان خبر داد و گفت: مسئولان باید جایگاه خود را نسبت به خبرنگاران تغییر دهند.
علیزاده با قدردانی از استاندار کرمان که نگاه ویژه ای به رسانه ها دارد بیان داشت: در راستای توانمندسازی جایگاه خبرنگاران باید تلاش کرد که آموزش مستمر به این مهم کمک می کند.
وی افزود: آموزش رکن اصلی حوزه خبر است اما کمتر استقبال می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اخیر حمایت از تشکل های صنفی از جمله خانه مطبوعات است خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات استان کرمان در این دوره خانه ای مطالبه گر بود.
۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.