به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: انتظار توسعه یافتگی یک جامعه بدون خبر و اطلاع رسانی امکان پذیر نیست زیرا پیش مقدمه توسعه فیزیکی، توسعه فکر و ذهن انسان ها است.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری وجود ندارد به لحظ فیزیکی توسعه یافته باشد اما از نظر اطلاع رسانی و خبررسانی توسعه لازم را نداشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: خبر، قدرت تحلیل مسائل و درک مسائل در انسان را ارتقا می دهد و کلید توسعه جوامع، انسان توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: مشکل امروز ما این است برخی مطالب در سطح درگیری های لفظی ایجاد می شود لذا باید از جدال های بی حاصل سطحی و تنزل یافته لفظی خودداری کرد تا خبرهای تحلیلی و قوی منتشر شود.

طبیب زاده گفت: باید اخباری توسط مدیران مطرح و به وسیله خبرنگاران منتشر شود که در توسعه سهیم باشد لذا باید در این راستا گفتمان غالب را در بخش اقتصادی به کمک خبرنگاران ایجاد کرد.

وی بیان کرد: سئوال اینجاست که چرا استان کرمان با داشتن شاخص توسعه باز هم در برخی شاخص ها از میانگین کشوری پایین تر است.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در بخش اقتصاد قول می دهد با صراحت، شجاعت و شفافیت خبرهای خوب و تاثیرگذاری را تولید کند و در اختیار خبرنگاران بگذارد تا مبنای تصمیم های درست و توفنده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از خبرنگاران خواست، خبرهای خوب، نشاط آفرین و تشویق کننده سرمایه گذاران را تولید کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم استان کرمان باید در حد توان و ظرفیت توسعه یابد و جایگاه استانی کرمان در کشور در اوایل جدول باشد.

طبیب زاده بیان کرد: فضای کسب و کار کرمان رتبه دوازدهم کشوری را دارد و مطلوب نیست لذا خبرنگاران و رسانه ها باید کمک کنند این فضا بهبود پیدا کند و فضای توسعه و سرمایه گذاری فراهم شود.

وی بیان کرد: رسانه ها رکن چهارم جامعه هستند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان قصد دارد با کمک خبرنگاران، این استان را به پایگاه توسعه تبدیل کند.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.