به گزارش ایرنا، پر واضح است که انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ شان و منزلت بانوان توانست جایگاه واقعی این قشر ارزشمند را تثبیت و زمینه پیشرفت زنان را در عرصه های مختلف فراهم کند و امروز همواره شاهد سربلندی روزافزون زنان در میدان های گوناگون هستیم، از طرفی قرآن کریم 13 قرن قبل از اروپا و غرب به زنان، استقلال اقتصادی داد و بسیاری از دانشمندان و کارشناسان بر این باورند که خداوند با نزول سوره نساء، یک انقلاب بزرگ اجتماعی ایجاد کرده است.

همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر نقش مؤثر بانوان در عرصه‌ های مختلف اجتماعی، زنان به حضور در میدان های اجتماعی و حتی دفاع از کشور تشویق شدند.

کسب سه مدال قهرمانی دنیا توسط بانوی جیرفتی 

نرجس شریفی بانوی تکواندو کار جیرفتی به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات سال ۲۰۱۸ جهانی پومسه کره جنوبی موفق به کسب یک مدال طلا و نقره شدم.

وی افزود: دیگر مدال جهانی خودم را در مسابقات سال۲۰۱۲ سئول موفق به کسب مدال نقره شدم.

 شریفی در ادامه موفقیت های مقتدرانه خود از تلاش برای شرکت در مسابقات جهانی سال آینده خبر داد و گفت: تمام توان خود را برای آمادگی هر چه ببشتر و کسب مدال طلا به کار می گیرم.

وی با بیان اینکه ۲۰سال در عرصه ورزش فعالیت می کنم، اظهار داشت: هم اکنون در حال آموزش به هنرجویان پایه هستم تا شاهد پرورش ورزشکاران ملی باشیم.

این بانوی تکواندوکار رمز موفقیت خود را تلاش، پشتکار و همت عنوان کرد و گفت: هیچ زمان از شکست نا امید نشدم و هم اکنون در مسابقات لیگ ۹۸ تهران حضور دارد که در دور نخست موفق به کسب مقام اول شدم.

بانوی خلاق جیرفتی ۴۱۳ پرونده طلاق را ختم به صلح و سازش کرد

بانوی خلاق جیرفتی که ریاست شعبه هشتم شورای حل اختلاف این شهرستان را برعهده دارد موفق شد برای جلوگیری از متلاشی شدن زندگی بسیاری از زوج های جوان با ابتکار خود ۴۱۳ پرونده طلاق را به صلح و سازش ختم کند.

به گفته رئیس دادگستری شهرستان جیرفت، خانم شفیقه شفیعی رئیس شعبه شماره هشت شورای حل اختلاف این شهرستان توانسته طی ۲ سال گذشته ۴۱۳ فقره پرونده طلاق را با صلح و سازش مختومه کند.

بانوی خلاق جیرفتی هدف خود از نوآوری در سازش پرونده‌های طلاق را آموزش زوج های در معرض طلاق و تلاش در جهت تحکیم بنیان خانواده دانست.

وی به شیوه کار خود در شعب شورای حل اختلاف اشاره و تصریح کرد: پس از مراجعه زوج های متقاضی طلاق به این شعبه، به طرفین دعوا مشاوره‌های لازم ارائه و سپس به هرکدام از آنها به صورت رایگان کتاب‌هایی با موضوعات مختلف از جمله شیوه‌های همسر داری، ازدواج موفق و دیگر کتاب‌های آموزنده متناسب با شرایط فرد اهدا می‌شود.

شفیعی ادامه داد: سپس به زوج های جوان فرصت مطالعه و تفکر می‌دهیم و در جلسات بعد با مراجعه آنها به شعبه، نتیجه کار را به گفت و گو می‌گذاریم و خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و همراهی طرفین، بیشتر پرونده‌های خانوادگی در این شعبه منجر به سازش می‌شود.

بانوی مبارز انقلابی جیرفت، ارتقای سطح آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج‌های جوان در راستای داشتن یک زندگی سعادتمند را از راهکارهای کاهش طلاق در جامعه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کتاب‌ها با هزینه شخصی تهیه و در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد، گفت: طی چند سال گذشته افزون بر ۲ هزار جلد کتاب با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به مراجعان اهدا کرده ایم.

نهادینه کردن ورزش همگانی توسط بانوی جیرفتی

بانوی موفق جیرفتی که به عنوان رئیس کمیته ورزش صبحگاهی این شهرستان انتخاب شده، موفق به برگزاری ورزش همگانی صبحگاهی به طور ثابت و هفتگی در جیرفت شد.

طیبه خزاعی به ایرنا گفت: با توجه به کم تحرکی جامعه تصمیم به ایجاد ورزش همگانی در این شهرستان گرفتم و امروز شاهد مشارکت بانوان و خانواده ها در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: سلامتی مردم دغدغه همه مسئولان است لذا با راه اندازی ورزش صبحگاهی، گامی ماندگار در این زمینه برداشته ایم.

ارائه 6 طرح کارآفرینی از دختر دهه هفتادی

دختر دهه هفتادی اظهار داشت: ۶ طرح کار آفرینی در زمینه تولید قهوه خرما، پماد عقرب گزیدگی، کلاه برای درمان شپش، قرص گیاهی مشابه رانی تیدین و داروی بوییدنی برای آرامش و رفع استرس را اجرا و در حال ثبت آنها هستم.

زهرا ایزدی یزدان آبادی به تشریح طرح های کارآفرینی خود پرداخت و گفت:  طرح کار آفرینی تولید قهوه خرما در سومین دوره استارت آپ ویکند کرمان ارائه و جزو رتبه های برتر انتخاب و همچنین در این دوره موفق به جذب حامی مالی شدم.

وی طرح تولید قهوه خرما را نتیجه تحقیق و بررسی در تفسیر آیات قران کریم و احادیث عنوان کرد و افزود: امام علی (ع) فرمودند، تمام خواص خرما را در هسته آن جویا شوید لذا با سر لوحه قرار دادن این اصل، سه سال بر روی این طرح کار کردم و یک انرژی زا مشابه عملکرد کافئین تولید کردم تا افراد شب کار برای شب زنده داری و بیماران برای درمان دیابت و سنگ کلیه از این محصول استفاده کنند.

ایزدی یزدان آبادی ادامه داد: هم اکنون این طرح در حال ثبت اختراع بوده و چندین پیشنهاد برای تجاری سازی محصول ارائه شده که در حال بررسی آنها هستم.

ساخت پُماد عقرب گزیدگی

 این بانوی خلاق همچنین به ایده ساخت پُماد برای درمان عقب گزیدگی اشاره کرد و گفت: این ایده را در اردوهای جهادی به مناطق محروم جنوب کرمان با توجه به تعداد زیاد عقرب گزیدگی انتخاب کردم و یکسال برای این طرح وقت گذاشته ام.

وی افزود: این طرح هم اکنون با مشارکت دکترای حشره شناسی و داروسازی در حال بررسی است - ایده این طرح را بر اساس کتاب های طب سنتی انتخاب کردم.

ساخت کلاه برای درمان شپش

دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از طرح پکیج نابود کننده شپش پرده برداشت و گفت: کلاه برای درمان شپش را پس از ۱۷ ماه تلاش ساختم که هم اکنون در وضعیت ثبت اختراع است.

ساخت داروی گیاهی برای درمان معده

وی به ساخت قرص گیاهی مشابه عملکرد رانیتیدین برای درمان درد معده و روده اشاره و تصریح کرد: ایده این طرح را از یک حدیث امام رضا (ع) با استفاده از سِنجِد دنبال کردم.

وی ادامه داد: ساخت این قرص گیاهی طی چهار ماه انجام و آن را بر روی اعضای خانواده خودم امتحان کردم که نتیجه مثبتی به همراه داشت.

ساخت داروی استنشاقی برای کاهش استرس

ایزدی یزدان آبادی ساخت داروی استنشاقی برای آرامش را تجربه شخصی خود از استرس کنکور عنوان کرد و گفت: ساخت داروی بوییدنی متشکل از عصاره های گیاهان دارویی از طریق تنفس دم و بازدم باعث آرامش اعصاب و کاهش استرس می شود را طی هفت ماه با استناد به احادیث قرآنی انجام و هم اکنون در مرحله ثبت اختراع است.

راه اندازی کسب و کار خانگی

بانوی اهل جنوب کرمان نیز از راه اندازی کارگاه تعمیر و بازیابی سرویس قابلمه در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به نیازسنجی که در این زمینه انجام دادم به فکر راه اندازی این مجموعه افتادم.

مطهره امیری افزود: هم اکنون این کارگاه بنمایندگی از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در جیرفت ایجاد شده است.

وی رمز موفقیت خود را در ایده پردازی و تلاش عنوان کرد و گفت: با امید و توکل به خدا تلاش می کنم و امیدوارم در این مسیر موفق شوم.

در قانون اساسی هم بر انجام وظایف مادری توسط زنان تاکید شده و آمده است که زن و مرد از نظر تحصیل علم و اشتغال به کار، از حقوق اجتماعی یکسان برخوردارند و امروز می بینیم که بیش از 50 درصد پذیرفته شده های دانشگاه های کشور را زنان و دختران تشکیل داده اند پس می طلبد نقش آفرینی موثر بانوان در میادین و مقاطع مختلف مورد توجه قرار گیرد.

گزارش هادی شفیعی

۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.