احمد گروهی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت هفته خبرنگار افزود: رسالت خبرنگاران نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت" نیست به دلیل تنویر افکار عمومی و زنده نگاه داشتن یاد شهدا، خطیر و با ارزش است.

وی اظهار داشت: حفظ و نگهداری داشته ها در خیلی موارد مهم تر از ایجاد است و اگر فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه ساری و جاری باشد می توان از هر بحران، موج، سختی، تهدیدی و تحریمی عبور کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه ایران بدو آغاز هشت سال دفاع مقدس، آمادگی نظامی چندانی نداشت تصریح کرد: صدام با آگاهی از این مهم در مصاحبه نخست خود اعلام کرد مصاحبه بعدی را چند روز دیگر در تهران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با اینکه ما از نظر عدوات نظامی شرایط خوبی نداشتیم اما عاملی مانند ایثار، اخلاص و از خود گذشتگی توانست ایران را در جنگ به موفقیت برساند لذا رزمندگان ما هر چه در توان داشتند و با دست خالی در طبق اخلاص گذاشتند و جلوی توپ و تانک دشمن ایستادند.

گروهی افزود: به لطف خدا ایران در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز شد و دشمن نتوانست یک وجب از خاک ما را تصرف کند و ما توانستیم در فاو و برخی مکان های دیگر قسمتی از خاک دشمن را تصرف کنیم.

وی بیان کرد: رشادت های رزمندگان و شهدا باید در جامعه مطرح و نسل جوان در این زمینه آگاه سازی شود.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

۳۰۲۹  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.