به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و گردهمایی فعالان مجازی استان کرمان گفت: خبرنگاری حرفه و شغل نیست بلکه تکلیف و رسالتی است که در انجام آن باید مراقب بود تا در دام ها و بزنگاه هایی که شیطان فراهم می کند قرار نگیریم.

حجت الاسلام علی عربپور افزود: بنای خبرنگار و عرصه اطلاع رسانی باید قول سدید باشد و قول سدید هم باید همچون سدی محکم جلوی شک و شبهه و فساد در جامعه را بگیرد و گفتمان رایج همه رسانه ها و مطبوعات به ویژه فضای مجازی باشد زیرا از رسالت مهم خبرنگاری است.

وی بیان کرد: حوزه رسانه و مطبوعات مانند حوزه روحانیت و نیروهای مسلح است از این جهت که همه باید در این مسیر استقلال فکری و گفتمانی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه وابسته به جریانات سیاسی جاری جامعه قرار گیرند، نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید پیام انقلاب و ارزش ها و اسلام و شهدا را باید به جامعه تزریق کنند و این رسالت به ویژه در برهه کنونی که در برابر یک جریان تا بن دندان مسلح و وابسته به نظام سلطه قرار داریم بسیار مهم است.

حجت الاسلام علی عربپور با اشاره به اهمیت کار خبر نگاران اظهار داشت: شما رزمنده مجاهد در این میدان هستید و  سلاح قلم و زبان و رسانه را دارید و  باید باور داشته باشید دشمن با شما و انقلاب می جنگد.

وی بیان کرد: ظرفیت عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی و فضای مجازی به حدی برسد که مردم از زبان و قلم و فضای شما صداقت را دریابند و اعتماد داشته باشند و قول سدید باید تبدیل به ضرورت فرهنگی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود:  شما خبرنگاران و اصحاب رسانه مطالبه گری خوب و صحیح از مدیران و مسئولان کشور داشته باشید تا مردم به وظیفه خود آشنا شوند.

 وی با بیان اینکه رسالت همه رسانه های دلسوز و انقلابی شبهه زدایی و پیشگری از رواج شبهات است افزود: همه باید در صراط مستقیم حرکت کنند و این استقامت در استقلال فکری و فرهنگی و قلم و بیان به دست می آید پس باید درست گفت اما با بیان بخشی از واقعیت نباید مردم را دچار شبهه و اشتباه کرد.

حجت الاسلام عربپور اظهار داشت: فضای مجازی را معیار سنجش سلامت روح و روان جامعه دانست و باید پیام اصلی تبلیغ ارزش ها و خدمات نظام برای ما با ارزش باشد.

وی با بیان اینکه گاهی سخن سست و بی پایه هم می تواند بی تقوایی باشد افزود: اطلاع رسانی باید بر اساس واقعیات باشد و ناپخته و ناپرورده نباید باشد و یک خبر خوب باید نقص زدا و عیوب را برطرف کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: از دیگر رسالت خبرنگاران تقویت روحیه مطالبه گری است و روحانیت و رسانه باید زبان حقوق مردم باشد و واسطه هستند در حقی که مردم بر گردن مدیران دارند.

وی گفت:  اطلاع رسانی خوب از ارکان و بنیان امنیت ملی است و خبرنگار به عنوان فسر خط مقدم جبهه مقاومت می تواند نقش خود را در انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایفا کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.