به گزارش ایرنا ،  محمد جواد فدائی روز چهارشنبه با انتشار پیامی به مناسبت فرار سیدن روز خبرنگار با بیان اینکه همچنانکه همراهی و مشارکت فعالانه خبرنگاران فرهیخته برای تداوم توانایی و اعتلای کشورمان در سطح منطقه و جهان ضروری است، خاطرنشان کرده است: اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان پهناور کرمان نیز با همدلی، تلاش، مشارکت و ایفای نقش راستین و مسئولانه خبرنگاران شتاب خواهد گرفت و از این رو خبرنگاران از عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه به شمار می روند.

استاندار اضافه کرد:  روز خبرنگار در کشور ما با نام شهید محمود صارمی پیوند خورده است، پیوندی معنوی که مسئولیت خبرنگاری را  نمایان می سازد و  تاریخ این سرزمین، مزین به نام خبرنگاران آزاده ای است که  با آگاهی و احساس مسئولیت وارد عرصه خبر شدند و آن را معنا بخشیدند.

وی گفت : امروزه با تغییرات وسیع در فناوری های ارتباطی، دسترسی همگانی به رسانه های مختلف فراهم شده و فعالیت خبرنگاری اهمیتی مضاعف یافته است و مطمئنا اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آنها از دغدغه های مهم و سرمایه بزرگ اهالی رسانه است که در سایه فعالیت بر مبنای انصاف، صداقت، بی طرفی و اصول حرفه ای حاصل می شود. خبرنگارانی که در کنار مهارت از دانش تخصصی در زمینه روزنامه نگاری و اطلاعات مفید در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخ، حقوق، آمار، فناوری و سایر رشته های علمی برخوردارند در این وادی موفق تر و تاثیرگذارتر هستند.

فدائی گفت : همچنانکه همراهی و مشارکت فعالانه خبرنگاران فرهیخته برای تداوم توانایی و اعتلای کشورمان در سطح منطقه و جهان ضروری است اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان پهناور کرمان نیز با همدلی، تلاش، مشارکت و ایفای نقش راستین و مسئولانه خبرنگاران شتاب خواهد گرفت. از اینرو خبرنگاران از عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه به شمار می روند.

 در بخش دیگری استاندار آورده است : تحریم های ظالمانه آمریکا و تغییرات اقتصادی مشکلاتی برای مطبوعات و خبرنگاران ایجاد کرده است، این مشکلات در جلساتی که با هیات مدیره خانه های مطبوعات و رسانه های شمال و جنوب استان برگزار شد و همچنین از طریق تعدادی از روزنامه نگاران به اینجانب منتقل شده است.  کاهش مشکلات اهالی رسانه و حل و فصل برخی از آنها در ماه های گذشته از طریق ارتباط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی ایشان پیگیری شد. وظیفه خود می دانم به تلاش ها و یافتن راه حل ها برای حمایت از رسانه های استان ادامه دهم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و قلم، بویژه شهدای رسانه استان کرمان، روز خبرنگار را به اهالی رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک می گویم و از پروردگار متعال سرافرازی، سلامتی و توفیق روزافزون برای جامعه رسانه ای استان مسالت دارم.

7440 / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.