به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز سه شنبه در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت گفت: رایزنی فرهنگی را در راستای شناسایی نقاط مشترک همکاری برای افزایش برنامه های فرهنگی با مجموعه شهرداری و شورای شهر آغاز کرده ایم.

حسین اسحاقی افزود:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف دستیابی به شعار عدالت فرهنگی و ایران فقط تهران نیست، اقدام به ساخت ۲۰ سینمای امید در ۲۰ شهر بدون سینما در نقاط مختلف ایران اسلامی کرده که یکی از این سینماها برای جیرفت برنامه ریزی شده است.
وی گفت: درواقع احداث سینما امید، یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرهای بدون سینما و با جمعیت بالای 20 هزار نفر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای ساخت سینما امید جیرفت اشاره کرد و گفت: 8۰۰ میلیون تومان توسط وزارت ارشاد و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از محل اعتبارات سازمان شهرداری های کشور کمک می شود.
وی اظهار داشت: ازجمله پیامدهای مثبت ساخت پردیس سینمایی امید شامل افزایش توان زیرساختی سینمای ایران، گسترش میزان دسترسی عمومی به سینما و بهبود کسب و کارهای سینمایی است.

اسحاقی تأثیر این اتفاق فرهنگی را بسیار حائز اهمیت خواند و با اشاره به پیشینه تاریخی، جمعیت و موقعیت جغرافیایی جیرفت بیان کرد: این فضای سینمایی به یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد چراکه مردم این منطقه به سینما اقبال دارند و هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز مطالبه گر فضای های مناسب سینمایی و فرهنگی هستند.
انتخاب یک مکان به عنوان گذر فرهنگ و هنر در جیرفت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همچنین با بیان اینکه برنامه ها و ایده های مختلفی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه فرهنگ و هنر در دست پیگیری و اجرا است، گفت: انتخاب گذرهای فرهنگ و هنر یکی از سیاست های فرهنگی وزارت ارشاد بوده تا با انتخاب یک مکان به عنوان گذر فرهنگ و هنر فضایی برای گذران اوقات فراغت و کسب و کارهای فرهنگی و هنری ایجاد شود.
وی اظهار داشت: اهمیت فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند که فرهنگ و هنر اساس و بنیان یک جامعه را پی ریزی می کند.
تقدیر از فعالیت های فرهنگی شهرداری و شورای شهر جیرفت 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اقدامات و فعالیت های فرهنگی شهرداری و شورای شهر جیرفت قابل ستایش بوده و امیدواریم در طرح های مشترک فرهنگی، این رویه ادامه پیدا کند.
اسحاقی اجرای سینما رو باز و فعالیت های فرهنگی به مناسبت های مختلف را از خدمات برجسته مجموعه شهرداری و شورای شهر جیرفت برشمرد و افزود: نگاه این مجموعه به مقوله فرهنگ و هنر بسیار خوب است لذا امیدواریم با این روحیه تعاملی، شاهد گام های ماندگاری باشیم.
وی همچنین به مجموعه شهرداری و شورای شهر جیرفت پیشنهاد ایجاد یک نماد فرهنگی برای شهر جیرفت را ارائه کرد و گفت: این نماد فرهنگی می تواند یک کتابخانه یا یک پارک باشد.
 پیوست فرهنگی در طرح های شهرداری جیرفت
شهردار جیرفت نیز گفت: پیوست فرهنگی برای طرح های جدید شهرداری جیرفت در نظر گرفته شده است.
نعمت الله حسین زاده افزود: در تمامی پارک های جدید جیرفت قسمتی برای فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی به پارک شورای جیرفت اشاره و تصریح کرد: در این پارک؛ کتابخانه، خانه تئاتر و سالن همایش ها برنامه ریزی شده است.
مسایل فرهنگی یکی از دغدغه های اصلی شهرداری
شهردار جیرفت همچنین مسائل فرهنگی را یکی از دغدغه های اصلی مجموعه شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و گفت: در این بخش با تمام توان و روحیه تعاملی تلاش می کنیم.
وی تعامل بین اداره کل ارشاد و شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این تعامل در راستای فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم.
وی از ساخت تندیس میدان امام حسین (ع) در ورودی شهر جیرفت خبر داد و گفت: این تندیس با مضمون کشتی نجات بوده که سفارش داده شده و هم اکنون در حال ساخت است.
ساخت سینمای جیرفت مطالبه مردم است
رئیس شورای شهر جیرفت نیز ساخت سینما را یک مطالبه مردمی عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق این مطالبه مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
حسین مشایخی خواستار ایجاد پردیس سینمایی شد و افزود: پیگیر جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: در بخش تفریحی و فرهنگی جا برای کار زیاد است لذا با تمام توان برای افزایش رفاه مردم تلاش می کنیم.
رئیس شورای شهر جیرفت همچنین از کلنگ زنی پارک مشاهیر این شهر خبر داد و گفت: احداث این پارک گامی ارزشمند در راستای تقویت برنامه های فرهنگی و تاریخی این شهر است.
 لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای فعالیت های فرهنگی
عضو شورای اسلامی شهر جیرفت هم خواستار تشکیل کارگروه فعالیت مشترک فرهنگی بین مجموعه شورای اسلامی شهر جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شد.
حجت دلفاردی افزود: با تشکیل این کارگروه وظایف همه اعضا مشخص و فعالیت ها به صورت هدفمند برنامه ریزی و پیگیری می شوند.
احداث سینما امید خدمتی ماندگار به مردم جیرفت
 محمدعلی امیر محمدی عضو شورای اسلامی شهر جیرفت نیز گفت: با احداث سینما امید خدمتی ماندگار به مردم جیرفت ارائه می شود لذا با روحیه تعامل و فعالیت گروهی این طرح را پیش می بریم.
 سینما نماد فرهنگی جیرفت است
 عضو دیگر شورای اسلامی شهر جیرفت نیز گفت: سینمای جیرفت نماد فرهنگی این شهرستان است.
محمود معناصری تخریب سالن شهید مداحی پور را اشتباهی بزرگ در دوران گذشته برشمرد و افزود: ما نسبت به آیندگان باید پاسخگو باشیم لذا باید نمادهای فرهنگی، حفظ شوند.
مردم دارالولایه شایسته بهترین ها هستند
رضا سالاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: مردم دارالولایه شایسته بهترین ها هستند از این رو با فعالیت های جهادی در حوزه فرهنگ تلاش می کنیم تا مقابل شهدا شرمنده نشویم.
فعالیت های فرهنگی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارند
عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود از این رو باید به این مساله توجه ویژه ای شود.
سیدکمال خوشکام به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جیرفت اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار بر فعالیت های فرهنگی تاکید کردند از این رو مجموعه شورای شهر و شهرداری تمام توان خود را در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری به کار می گیرد.
توجه به بانوان در امور فرهنگی
زهرا دلیری عضو دیگر شورای اسلامی شهر جیرفت خواستار توجه به بانوان در امور فرهنگی شد.

شهرستان جیرفت به عنوان پیشانی جنوب کرمان به شمار می رود که تمدنی هفت هزار ساله را به یدک می کشد و با این سابقه انتظار می رود مدیران آن نیز در بخش فرهنگ بسیار خوب عمل کنند از این رو نماینده دولت تدبیر و امید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با درک این ظرفیت و در راستای تحقق عدالت فرهنگی و سیاست های وزیر ارشاد اقدام به رایزنی فرهنگی با دستگاه های اجرایی و شهرداری ها کرده است.

 سینماهای امید مبتنی بر الگوی سینمایی و با محوریت و مشارکت شهرداری ها ساخته می شوند.

شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
گزارش از هادی شفیعی
7450/7429

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.