به گزارش ایرنا،  محمد صادق بصیری روز دوشنبه در آیین افتتاحیه بخشداری دهبکری از توابع شهرستان بم افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کردن نعمت است و هر شخصی این فرصت را بدست نمی آورد که زندگی اش را فدای این خدمت مقدس بکند.

بصیری ضمن اشاره به وجود محرومیت در منطقه شرق استان کرمان  و شرایط خاص کشور در حوزه داخلی و بین المللی گفت:مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) دو راهبرد ایستادگی و امنیت درحوزه داخل و ثبات آفرینی در خارج کشور و منطقه را به عنوان سیاست ایران در قبال تهدیدات و برنامه‌های دشمنان معرفی کردند و فرمودند همه مسئولان باید در این راستا گام برداشته و عمل کنند.

وی ضمن تأکید بر شناسایی و شکوفایی پتانسیل‌ها  و ظرفیت های منطقه دهبکری اظهار داشت: حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگی و حفظ قداست منطقه باید در اولویت توسعه و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دهبکری، باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ضمن توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در جهت ارتقای یک منطقه، توسعه گردشگری نیز با فعالیت افراد بومی آن منطقه رخ خواهد داد که می‌طلبد مردم محلی در این زمینه آموزش های لازم را ببیند.

این مقام مسئول تصریح کرد:منطقه دهبکری در حوزه کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت های بسیار خوبی از جمله کشت زعفران، گل محمدی، زرشک، پرورش دام و طیور، زنبورداری است همچنین توسعه صنایع دستی و توجه به پتانسیل‌های گردشگری و خانه‌های بوم گردی از جمله فرصت‌های مناسب ایجاد اشتغال در دهبکری است.

بصیری با اشاره به درخواست اهالی منطقه درباره گازرسانی به دهبکری بیان کرد: بنا به اعلام نماینده مردم شهرستانهای شرقی استان در مجلس، مقدمات کار گازرسانی به دهبکری فراهم شده و انشاءالله این پروژه در ایام هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی  به ضرورت تأمین زیرساخت‌ها برای تقسیمات کشوری جدید تاکید کرد و گفت: در شورای اداری استان از همه مدیران می‌خواهیم که نسبت به ایجاد ادارات و یا دفاتر نمایندگی در تمامی مناطق که قانون اجازه می‌دهد اقدام نمایند.

براساس این گزارش حسن پورباقری به عنوان اولین بخشدار دهبکری منصوب شد.

بخش دهبکری با جمعیت 10 هزار نفری در فاصله 160 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

9912/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.