به گزارش ایرنا، جاده جیرفت به سه راهی بم قدیمی ترین مسیر ارتباطی مردم جنوب کرمان برای رسیدن به مرکز استان به شمار می رود لذا تکمیل این مسیر که بیشتر آن کوهستانی است نقش مهمی در کاهش تصادف های جاده دارد و برای مردم این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، از طرفی فعالان اقتصادی و کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان محصولات خود را از این مسیر به نقاط دیگر کشور منتقل می کنند و درواقع این جاده به عنوان مسیر ترانزیتی جنوب نیز محسوب شده و در دولت تدبیر و امید مورد توجه دولتمردان قرار گرفته تا پس از سالها، شاهد کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و راحتی خودروهای عبوری باشیم.

در این مسیر کوهستانی تعداد 12 تونل وجود دارد که با اسامی ماه های سال نامگذاری شده اند.

 ادامه عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت – سه راهی بم

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از ادامه عملیات اجرایی پروژه بزرگراه جیرفت – سه راهی بم در محدوده پل شور تا تونل فروردین خبر داد.

محمد ساردویی گفت: محور کوهستانی جیرفت – سه راهی بم به طول 83 کیلومتر است که 48 کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان واقع شده است.

وی افزود: تا کنون 25 کیلومتر این اتوبان به بهره برداری رسیده و 23 کیلومتر آن نیز در دست اجراست و برای تکمیل کامل این محور مبلغ یکهزار و 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه هم اکنون پنج کیلو متر از محور جیرفت – سه راهی بم در حال اجرا است، تصریح کرد: تاکنون سه کیلومتر این مسیر تکمیل و همچنین از عملیات احداث ابنیه فنی و خاکریزی 2 کیلومتر باقی مانده که در حال ساخت است و برای تکمیل این قطعه 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین از آغاز عملیات نصب حفاظ بتنی جدا کننده (نیوجرسی) در این محور خبرداد و افزود: در مرحله اول به طول 800 متر از محدوده پُل شور تا تونل فروردین نیوجرسی نصب شده و قرارداد ساخت نیوجرسی های این محور به مبلغ 68 میلیارد ریال برای ایمن سازی منعقد و در حال حاضر در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: از کیلومتر 12 تا کیلومتر 18و کیلومتر 22 تا 26 که پیمانکار این طرح از توان اجرایی لازم برخوردار نبود مجددا مورد پیگیری قرار گرفته و در تلاش هستیم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این قسمت را نیز شروع کنیم.

وی اظهار داشت: آسفالت یک لایه از این بزرگراه از کیلومتر 41 تا کیلومتر 47 اجرا شده و برای لایه دوم نیز در حال برآورد و اخذ مجوز برای برگزاری مناقصه هستیم که به محض اجرا این قسمت، شاهد ترافیک نخواهیم بود.

 ساردویی اظهار داشت: مطالعات و طراحی تونل اسفند نیز که در انتهای حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد در دست اقدام است که به محض تکمیل طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ایمن سازی محدوده شهر جبالبارز و روستای سَقدِر در بزرگراه جیرفت – سه راهی بم

رئیس اداره نظارت بر راههای اصلی و فرعی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز به ایرنا گفت: به زودی عملیات اجرای طرح احداث باند کندرو در محدوده شهر جبالبارز و ایمن سازی در محدوده روستای سقدر آغاز خواهد شد.

علی طاهر نژاد افزود: طرح باند کندرو و ایمن سازی محدوده مسکونی شهر جبالبارز و روستاری سقدر در بزرگراه جیرفت – سه راهی بم با اعتبار 86 میلیارد ریال اجرا می شود.

رئیس اداره نظارت بر راههای اصلی و فرعی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت:در قالب این طرح، ساخت دور برگردان های منطقه مسکونی روستای سقدر و شهر جبالبارز اجرایی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه در کاهش تصادفات افزود: نواقص اجرایی و اصلاح قسمت های باقی مانده در این بزرگراه نیز در حال تکمیل شدن است.

2 بانده شدن مسیر جیرفت به بم خواسته مهم مردم

شهروند جیرفتی نیز گفت: 2 بانده شدن مسیر جیرفت به بم خواسته همه مردم منطقه جنوب کرمان است چرا که اهالی این مناطق برای رسیدن به مرکز باید از این مسیر عبور کنند.

محسن کمالی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر این محور 2 بانده شود تا شاهد کاهش تصادف ها در این مسیر باشیم.

یک میلیون نفر از اهالی جنوب کرمان برای رفت و آمد به مرکز استان باید از این محور عبور کنند، علاوه بر این تردد کامیون های حمل بار در فصل تولید محصولات جالیزی و همچنین وجود گردنه های کوهستانی عملا عبور و مرور خودروهای سواری را با مشکل مواجه کرده است.

گزارش از هادی شفیعی

7450/7429

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.