به گزارش ایرنا، کمرنگ شدن گفت و گوهای زوجین با اشاعه فضای مجازی و البته سرگرم شدن افراد به محیط هایی که شاید چندان برای گذراندن ساعاتی از روز و شب در آنها نه تنها پند آموز نباشد بلکه مخرب و ویرانگر هم باشد، می تواند کانون گرم خانواده که اساس مانایی و سلامت یک جامعه را تضمین می کند به خطر بیندازد و تیشه ای بر ریشه هر آنچه که فرهنگ می نامندش باشد.

حال آنکه پر واضح است، دنیای غرب بعد از ناکامی در جنگ نظامی با ایران و به گفته و اقرار سرکرده های آنها، تنها راه از پای در آوردن اقتصاد، سیاست، فرهنگ، اجتماع و همه هر چه هست و نیست ایران را در رخنه کردن در فرهنگ این مرز و بوم دانسه و تشخیص داده اند. 

اتفاقی که هر دم از باغش بری می رسد و ما بی آنکه مزه آن ثمره را بچشیم، هر آنچه را که برایمان تدارک دیده اند، فرو می بلعیم و دیگر هیچ...

ورود لباس هایی متضاد با فرهنگ اسلامی ایرانی، در اختیار بودن فضای مجازی با همه امکانات و خوبی هایش که نقایص و مشکلاتی را نیز در پی دارد و هزاران هزار خرده فرهنگ مخرب؛ حالا به بلای خانمان سوز خانواده و در نهایت جوامع تبدیل شده است.

کاهش گفت و گوهایی که در گذشته بین پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادرهایمان در جریان بود اکنون جایش را در نهایت به نزاع داده است زیرا زمانی که باید برای گفتمان زوجین گذاشته شود در دنیای بیکران مجازی صرف می شود.

فضای مجازی ابزاری برای از هم پاشیدن زندگی زوجین 

این در حالی است که معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان و قاضی دادگاه خانواده در این زمینه هشدار داده است: آمار نشان می دهد فضای مجازی در از هم پاشیدن زندگی زوج ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. 

حمید خالقی گفت: طی چهار ماهه سال جاری یک هزار و ۷۵۲ مورد پرونده با موضوع  طلاق به درخواست زوج و زوجه وارد دادگستری استان کرمان شده است.

وی با بیان اینکه گفت و گوهای کلامی بین زوجین به دلیل رخنه فضای مجازی در زندگی افراد کاهش یافته است تصریح کرد: به طوری که زنگ خطر فروپاشی کانون گرم خانواده را به صدا در آمده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد ورودی پرونده به دادگستری فقط ۵۰ درصد منجر به صدور حکم طلاق شده است و مابقی پرونده ها غالبا با مصالحه زوجین و یا رد دعوا از سوی دادگاه حکم به بطلان دعوا صادر شده است.
این قاضی دادگاه خانواده هشدار داد: دخالت ها و پشتیبانی های بی مورد والدین در زندگی زوجین نیز یکی از عوامل مهم در بروز دعاوی خانوادگی است.
وی افزود: افزون بر ۵۰ درصد افرادی که به دادگاه خانواده مراجعه می کنند یک طرف دعوا مدعی است دخالت خانواده ها منجر به اختلافات و یا تشدید اختلافات بین زوجین می شود.
خالقی نداشتن اطلاع و آگاهی توسط زوجین از روابط زناشویی را یکی دیگر از عوامل طلاق دانست و گفت: با نظارت خانواده ها دوران نامزدی به عنوان یک مقطع طلایی قبل ازدواج باید بهترین فرصت برای شناخت زوجین از یکدیگر باشد.
وی با هشدار به اینکه میزان گفت و گو های کلامی زوجین کاهش یافته است، گفت: بررسی پرونده های قضایی بیانگر این مطلب است که استفاده نادرست از فضای مجازی در دراز مدت موجب ایجاد روابط غیراخلاقی و در از هم پاشیده شدن بسیاری  زندگی ها موثر بوده است.

روز ملی ازدواج، روز بدون طلاق در کرمان نام گرفت
رئیس مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج بزرگمرد جهان اسلام حضرت ابوالحسن امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) با یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) گفت: امروز 12مرداد 98 مصادف با اول ذی حجه هیچ طلاقی در شهر کرمان به ثبت نخواهد رسید و به طور نمادین روز بدون طلاقی را در شهر کرمان شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد شفیعی اظهار داشت: به مناسبت این روز مبارک و پر خیر و برکت از پذیرش و ثبت دادخواست طلاق در محاکم خانواده کرمان به صورت نمادین خودداری می شود. 
این مقام قضائی با بیان اینکه هیچگونه دادخواستی در این روز در رابطه با طلاق مورد پذیرش قرار نمی گیرد،افزود:  تمام دفاتر رسمی ثبت طلاق نیز از اجرا و ثبت صیغه طلاق  ممنوع شده اند.

گزارش: نجمه حسنی 

3029 / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.