به گزاش ایرنا،  حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به مبارزاتی که ملت ایران در مشروطه تحمل کردند گفت: در راس مشروطه علما قرار داشتند اما با کمال تاسف مشروطه نتیجه دلخواهی برای نجات کشور نداشت.

وی اسلامی نبودن قالب مشروطه و کناره گیری علما را از دلایل عدم نتیجه مشروطه عنوان و اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب کاملا" دینی و با هدایت و رهبری و امام راحل بروز و ظهور کرد که امروز شاهد حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان ادامه داد: تا دیروز انگلیس هر تصمیمی که در ایران می خواست می گرفت اما قدرت کشور ایران امروز به گونه ای است که با واسطه خواستار آزادی نفتکش خود هستند.
وی افزود: آمریکا امروز قدرتی با ظرفیتی همچون ایران اسلامی را در مقابل خود دارد که پهباد پیشرفته آن را با سلاح های بومی خود ساقط می کند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امروز شاهد خواهش تعهدات برجامی هستیم تصریح کرد: در مقابل این قدرت امروز شاهد تغییر و تحولات در منطقه هستیم.
امام جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه از طرف دیگر شاهد عقب نشینی اروپایی ها هستیم گفت: امروز همچنین شاهد عقب نشینی عمارت و عربستان در صحنه جنگ ظالمانه ای که با یمن شروع کرده اند؛ هستیم.
وی با اشاره به عملکرد دولت و صادرات بنزین که سبب رونق اقتصادی برای کشور است گفت: عملکرد جدی دستگاه قضایی با مفسدان و رانت خوران داخلی را شاهد هستیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: دشمنی، دشمنان هیچ وقت علیه این مرز و بوم تمام نمی شوند اما توطئه های آنان همیشه شکست می خورد.
امام جمعه شهر کرمان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) افزود: این امام همام ۲ جریان فرهنگی و علمی را در جامعه حکومت اسلامی هدایت و رهبری کرد که در این راستا مبارزات سخت و پیچیده ای داشتند.
وی با اشاره به گرامیداشت شهدای خبرنگار و بابایی گفت: خبرنگاری شغل سخت و حساسی است.
امام جمعه شهر کرمان با تبریک ازدواج حضرت علی (ع) و روز خانواده بیان داشت: اگر خانواده سالمی داشته باشیم جامعه سالمی خواهیم داشت.
۳۰۲۹/۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.