به گزارش ایرنا، استاندار کرمان روز شنبه در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت صادقانه نماینده سابق ولی فقیه استان کرمان افزود: جامعه پذیری سیاسی موضوع مهمی است که در طول تاریخ علمای اسلام و نمایندگان رهبری در استانها و همچنین آیت الله سید یحیی جعفری در استان کرمان داشته اند.

محمدجواد فدائی ادامه داد: جامعه پذیری سیاسی به معنای آن است که رفتارهای سیاسی مردم، دیدگاهها و طرز تفکر مردم هدایت و مدیریت شود و مردم به وظایف، نقش و حقوق خود در بعد سیاسی و در ارتباط با حاکمیت آشنا شوند. 
وی خاطرنشان کرد: حضور مقامات برجسته کشوری و استانی در آئین پاسداشت نیم قرن خدمات صادقانه آیت الله سید یحیی جعفری  به معنای اهمیتی است که برای این بزرگداشت و نکوداشت قائل هستند و ناشی از ارادات آنها به امام جمعه سابق کرمان است.
وی با اشاره به اینکه سخن گفتن درباره آیت الله جعفری از زوایای مختلف و جنبه های گوناگون امکان پذیر است تاکید کرد: یکی از این جنبه ها بیان ویژگی ها و سجایای اخلاقی این بزرگ مرد است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: آیت الله جعفری از مصدایق بارز سخنان امام صادق (ع) است  که فرموده اند با غیر از  زبان خود مردم را تبلیغ و به دین، درستی و اسلام دعوت کنید و مردم باید در شما ورع، تلاش، جهد، کوشش، اهمیت به نماز و انجام کار خیر و نیک را ببینند تا برای آنها سرمشق و الگو باشد و اگر این ویژگی ها در انسان ها بروز کند موجب تبلیغ و گرایش مردم به دین و دیانت می شود.
وی گفت: آیت الله جعفری پیش از آنکه با سخن خود مردم را  تبلیغ و راهنمایی کند، با رفتار، منش، اخلاق، شخصیت و سبک زندگی خود این مهم را انجام داد و این زندگی امام جمعه سابق کرمان بود.
فدائی به کمک های آیت الله جعفری برای موفقیت دولت ها در ادوار مختلف اشاره و تاکید کرد: نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان از حوزه های مختلف به حاکمیت و دولت کمک کرد که یکی از این موارد نقش نظارتی وی بر امور بود که البته نظارتی صادقانه، دقیق و سازنده بر عملکرد دولت بود.

وی ادامه داد: نظارت آیت الله جعفری بر امور ایرادگیری و اشکال تراشی نبود بلکه وی با صداقت آنچه را نادرست می دید تذکر می داد. و هدف او اصلاح جامعه بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد هماهنگی و تعامل بین اجزای حاکمیت از نقش های مهم آیت الله سید یحیی جعفری بود اظهار داشت: بخشی از موفقیت هایی که در سال های گذشته در استان کرمان حاصل شده به دلیل هماهنگی و تعامل موجود بین بخش ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان با حضور آیت الله جعفری در این سمت از یک نماینده ولی فقیه و امام جمعه با ویژگی های آیده آل برخوردار بوده است تاکید کرد: خداوند متعال این نعمت را بر این استان استمرار داده و در حال حاضر نیز یک نماینده ولی فقیه و امام جمعه با ویژگی های ایده آل برخوردار هستیم و امیدواری با همکاری موجود در استان و استمرار آن، روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتر در کرمان باشیم.

آیین پاسداشت خدمات آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه سابق استان کرمان با حضور سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری لحظاتی پیش در کرمان آغاز شد.

همچنین سید محمود دعایی، حجتی کرمانی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری شرکت دارند.

مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان امروز شاهد قدردانی و قدرشناسی مسئولان و اهالی دیار کریمان از نیم قرن خدمات صادقانه آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در این استان است.

حضور استاندار سابق کرمان در آیین تجلیل از امام جمعه سابق کرمان و همچنین حضور و حضور گسترده مدیران استانی حکایت از محبوب بودن نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان بین مسئولان دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری شبانگاه جمعه به همراه حجج الاسلام حجتی کرمانی و حجت الاسلام دعایی با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار کرمان، معاونین استانداری، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی از حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی که به منظور شرکت در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت حضرت آیت الله جعفری وارد فرودگاه کرمان شد استقبال کردند.

آیت الله سید یحیی جعفری متولد ۱۳۱۰، روستای جور در شهرستان کوهبنان کرمان مجتهد شیعی و امام جمعهٔ سابق شهر کرمان و سابق بر این نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان بود که در ۲۸ تیر ۱۳۹۶ از این سمت استعفا داد و در نهایت  سه آذر ۹۶ کناره‌ گیری کرد.

آیت الله جعفری از سال ۱۳۵۹، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به این سمت منصوب شده‌ بود.

وی علت استعفای خود را کهولت سن اعلام کرده بود.

آیت الله جعفری مشی اعتدالی داشته و همواره از مجادلات سیاسی پرهیز می‌کرد.

3029/7440

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.