مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فرسوده بودن 71 مدرسه در این شهرستان خبرداد و گفت: برای مدرسه سازی نیاز به کمک خیران داریم.

احمد اسکندری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در شهر کرمان به دلیل مهاجرپذیری، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس به 48 دانش‌آموز در هر کلاس می رسد که میانگین استاندارد آن 23 نفر است و نیاز به کمک خیران در مدرسه سازی داریم.

وی افزود: در استان کرمان 5 هزار و 500 مدرسه دولتی و 977 مدرسه غیرانتفاعی فعالیت دارند و 71 مدرسه و فضای آموزشی از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تخریبی اعلام شده است و مجبور هستیم در سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس نوبت دوم ایجاد کرده و یا مدارس را تجمیع کرده و یا این مدارس را جا به جا کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه 247 مدرسه هیات امنایی در استان‌کرمان مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌شود نرخ هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی متناسب با شرایط اقتصادی خانواده ها در شهرستان‌های مختلف حداکثر تا سقف مصوب در شورای آموزش و پرورش استان تعیین شود.
 
وی با بیان اینکه مدارس هیات امنایی در راستای جذب مشارکت های مردمی و به منظور کیفیت بخشی ایجاد شده اند، افزود: تمامی وجوهات دریافتی توسط هیات امناء در زمینه آموزشی و پرورشی هزینه می شود.
 
اسکندری نسب ادامه داد: نرخ مدارس هیات امنایی در سال گذشته 10 درصد رشد داشت و در مقطع ابتدایی به 330 هزار تومان، در متوسطه اول 385 هزار تومان و متوسطه دوم به 550 هزار تومان رسیده بود.
 
وی گفت: سال تحصیلی ۹۸ _ ۹۷ به خوبی به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر برنامه های مهر 98 هستیم و ستاد ثبت نام در تمامی مناطق آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در زمان ثبت نام به جز پول کتاب، بیمه، سرویس دانش آموزی و لباس فرم، دریافتی دیگری انجام نخواهد شد و هزینه کلاس های فوق برنامه در طول سال تحصیلی از والدین دریافت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.