به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، عباس تقی زاده در نشست روابط عمومی های دانشگاهها، فرمانداریها و ادارات کل جنوب استان در دانشگاه جیرفت افزود: روابط عمومی یک فعالیت و حرفه ارتباطی است لذا در پی تحولات فناورانه دچار تغییر شده و از این فرصت می توان برای ارتباط موثر بهره برد.
وی گسترش اشتراک پیام، گفت و گو و به اشتراک گذاری، تماس آسان با مخاطبان، امکان خبررسانی دائمی و آنلاین و امکان ایجاد روابط عمومی یکپارچه را از مزایای بهره مندی از رسانه های اجتماعی توسط روابط عمومی ها برشمرد.
همچنین دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمان افزایش تعامل و بهره وری، افزایش سرعت و گستره انتشار و دسترسی وسیع تر به شهروندان را از دیگر فواید استفاده از فناوری های نوین در روابط عمومی ها دانست.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با بیان اینکه روزنامه نگاران؛ سازمان ها و افراد مهم را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند از روابط عمومی ها خواست از این ظرفیت رسانه های اجتماعی برای ارتباط با روزنامه نگاران و قرار دادن بهانه های خبری در اختیار آنها استفاده کنند و در این فضا غایب و منفعل نباشند.
تقی زاده افزود: با تبدیل شدن مخاطبان دیروز به تولید کنندگان محتوا و دسترسی گسترده آنها به رسانه های متنوع، دنیای امروز دنیای کشاندن مخاطب به سوی محتوا است و ما ناچار هستیم خبر را در اشکال مختلف برای مخاطبان تنظیم کنیم و به اشتراک بگذاریم.
وی عنوان کرد: روند تبدیل سیستم رسانه ای آنالوگ به دیجیتال، 2 فضایی شدن رسانه های رادیویی، تلویزیونی و تولیدات سینمایی را فراهم کرده و موجب شکل‌ گیری روابط عمومی مجازی شده است.
همچنین علاوه بر این فرهنگ تولید قطعات کوتاه، فضای مجازی را به سمت تولید پادکست، وادکست و روزنامه‌ نگاری سایبر سوق داده است.
وی به ظرفیت های پژوهشی در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: پرسشنامه های مجازی و اتصال آنها به سامانه ‌های تحلیلگر، امکان تحقیق روزانه را برای سنجش افکار عمومی فراهم کرده است.
مشاور استاندار کرمان تصریح کرد: فضای مجازی، ظرفیت گسترده ای را برای ارتباطات حرفه ای ایجاد کرده و قلمروی ارتباطات را در شبکه های درون سازمانی، محلی، ملی، منطقه‌ ای و جهانی فراهم آورده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت نیز به شرایط جامعه اشاره کرد و فعالیت روابط عمومی ها را در انسجام در جامعه و ارتقا امید مهم برشمرد.
حمیدرضا علیزاده به فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت اشاره کرد و از گسترش توسعه همکاری های بین المللی دانشگاه جیرفت خبر داد.
همچنین علی شهدادی رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه جیرفت نیز با مهم برشمردن پژوهش در روابط عمومی ها تصریح کرد: روابط عمومی ها باید ارتباط سازمان ها را با جامعه گسترش دهند.
نشست روابط عمومی های دانشگاه ها، فرمانداری ها و ادارات کل جنوب استان شامگاه دوشنبه 30 اردیبهشت در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.