به گزارش ایرنا حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسائل اجتماعی پیشرفته و پیچیده است و باید بر این اساس یک شبکه نظامند داشته باشیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر طرح هایی که طی سال های گذشته برای این دهک داشته ایم همچنان با قدرت بیشتری طرح ها را ادامه می دهیم ادامه داد: طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک حاشیه شهرها و روستا ادامه داد و مطالعات ما نشان داده این طرح تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد کودکان و پیشگیری و کاهش سوء تغذیه در آنها داشته است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت مستمری به مددجویان، بسته های معیشتی وزارت رفاه برای آن ها مشخص کرده است اما همچنان ما به عنوان سازمان بهزیستی علاوه بر کمک هایی که در قالب مستمری انجام می شود؛ کمک های موردی نیز براساس بررسی هایی مددکاران اجتماعی پرداخت می شود.
مسعودی فرید ادامه داد: اما همچنان ما این درخواست را از سازمان برنامه و بودجه داشته ایم تا در این شرایط های اقتصادی که اتفاق می افتد دهک های پایین نیاز به حمایت بیشتری دارند و به همین خاطر بودجه های دستگاه های حمایتی و بهزیستی 100 درصد تخصیص داده شود.
وی گفت: در گذشته خدمات اجتماعی جدا از هم و گسسته به جامعه هدف ارائه می شد که مشکلاتی را در زمینه های مختلف از جمله افزایش قیمت تمام شده خدمات ایجاد می کرد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و ارائه خدمات بهتر تصمیم گرفته شد که خدمات اجتماعی تجمیع شوند تا سازمان بهزیستی خدمات را بهتر و موفق‌ تر ارائه با جامعه هدف خود ارائه دهد.
** اجرای طرح مراقبت اجتماعی جامع در شهرهای مختلف
مسعودی فرید با اشاره به اجرای طرح مراقبت اجتماعی جامع (ماج) در اسلامشهر تهران تصریح کرد: در این طرح کلیه خدمات اجتماعی به جامعه هدف تجمیع شدند و فرد به جای مراجعه به چند مرکز تنها به یک مرکز (ماج) مراجعه می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون نتایج خوبی در اجرای این طرح داشته ایم و پیش بینی می شود که در شهرهای مختلف کشور این طرح اجرایی شود گفت: یک بخشی از این طرح نیز در کرمان اجرایی شده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان داشت: تمامی نهادهایی که در حوزه مسائل اجتماعی کار می کنند در کمیته این طرح حضور دارند و در واقع خدمات در یک نظام اجتماعی مشخص و منسجم به گروه هدف ارائه می شود.
** 245 هزار زن سرپرست خانوار تحت بهزیستی هستند
مسعودی فرید با بیان اینکه طی سال گذشته به معاونت اجتماعی اجازه داده شد تا زنان سرپرست خانوار پشت نوبتی پذیرفته شوند گفت: در حال حاضر در سطح کشور 245 هزار خانواده زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کودکان بی سرپرست حدود 27 هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند افزود: 10 هزار و 500 کودک از این تعداد در 650 مرکز شبانه روزی در سطح کشور نگهداری و مابقی در خانواده های نسببی و سببی هستند.
** 56 درصد از کودکان کار در کشور اتباع غیرایرانی هستند
عضو کارگروه کودکان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت کودکان کار و خیابانی تصریح کرد: کودکان از هر شهر و کشوری در آئین نامه سازمانی کودکان کار و خیابانی حمایت می شوند.
وی با بیان اینکه 56 درصد از کودکان کار در کشور اتباع غیرایرانی هستند گفت: در تهران بیش از 70 درصد کودکان کار و خیابانی را اتباع غیرایرانی تشکیل می دهند.
مسعودی فرید با بیان اینکه جای کودک در خیابان نیست افزود: با یک نسخه واحد نمی توان معضل اجتماعی کودکان کار و خیابانی را در کشور درمان کرد.
عضو کارگروه کودکان مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورد شد: امیدواریم در سطح کشور هیچ خانواده ای به خاطر فقر کودک خود را ر خیابان رها نکند.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.