به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان افزود: به شدت از سازمان حفظ نباتات کشور گله مند هستیم زیرا این سازمان تعهدات خود را با تعلل دنبال می کند.
وی با اشاره به تامین نشدن اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومانی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور در راستای مبارزه با ملخ ها اظهار داشت: این سازمان به تعهدات خود در زمینه تامین سم نیز عمل نکرده است.
استاندار کرمان بیان کرد: گزارش های رسیده نشان می دهد با توجه به بارندگی های اخیر، مشکل وجود ملخهای صحرایی در جنوب استان مجددا افزایش یافته است.
فدائی بر تامین 34 خودروی شاسی بلند برای جهاد کشاورزی و به منظور مبارزه با ملخهای صحرایی در جنوب استان تاکید کرد و ادامه داد: طبق مصوبه جلسه قبل شورای مدیریت بحران استان، این خودروها به مدت سه هفته باید در منطقه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای فرودگاه رودبار جنوب، عنوان کرد: مشکل فرودگاه این شهرستان برای سمپاشی هوایی مناطق مورد تهدید ملخ، تا ساعت 14 امروز برطرف می شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه کمبود سم برای مبارزه با ملخ صحرایی وجود ندارد، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که فرمانداری ها از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری برای مبارزه علیه ملخها استفاده کنند.
فدائی گفت: دهیاری ها نیز می توانند از اعتبارات خود تحت نظر فرمانداریها و جهاد کشاورزی و در خارج از حریم روستا برای مبارزه با ملخهای صحرایی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی که در جلسه 19اردیبهشت ماه تامین خودروی مورد نیاز برای مبارزه با ملخهای صحرایی را تعهد کرده اند لذا باید در این زمینه به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
استاندار کرمان یادآور شد: شهرداریها نیز در صورت نیاز می توانند در حریم قانونی شهرها از اعتبارات شهری برای مبازه با ملخها استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز سطح مورد سم پاشی را دارای آمار بالایی دانست و گفت: با بروز بارندگی های اخیر در جنوب استان، مشکل حمله ملخها نیز مجدد شدت گرفته است.
مجید سعیدی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای در معرض تهدید ملخ در حال افزایش است، تاکید کرد: پیشنهاد است که با نظارت فرمانداران، دهیاران را در راه مبارزه با ملخ صحرایی وارد کنیم.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.