علیرضا حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در حوزه کهنوج از یک هفته قبل، از روستاهای حاشیه هلیل آغاز و سعی بر زمین گیر کردن آن در مسیر رودخانه و جلوگیری از ورود آنها به مزارع و باغات داشته که تا حدود زیادی موفق بوده ایم.
وی اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و پراکندگی آفت، تخم ریزی ملخ صحرایی با وجود مبارزه زمینی و هوایی در جازموریان انجام شده و دامنه هجوم آن به شهرستان های مجاور و کهنوج رسیده است.
حیدری تصریح کرد: مبارزه با این آفت خطرناک با همکاری کشاورزان و حضور فعال با ادوات و سمپاش های قابل نصب پشت تراکتور امکانپذیر و قابل کنترل خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: همکاران این مجموعه تا پاسی از شب نیز در حال مبارزه با این آفت با چند دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه سمپاش ULV (پشت وانتی) انجام شده و تاکنون چهار هزار هکتار سمپاشی و پایش شده است.
وی ضمن اعلام هشدار به کشاورزان مناطق دهکهان و چاه مرید، اظهار داشت: طی بررسی های صبح امروز، یک دسته از پوره های ملخ صحرایی از کوههای دهکهان در حال حرکت به سمت باغات هستند و به باغداران دهکهان و بارگاه هشدار داده شده است.
حیدری ادامه داد: مردم نیز ردیابی را در کنار دهیاران، شوراها و همکاران این مجموعه انجام و با مشاهده دسته های ملخ، موضوع را به اطلاع همکاران جهاد کشاورزی برسانند تا در اسرع وقت مبارزه انجام گیرد.
وی اظهار داشت: سم به میزان مورد نیاز موجود است اما به ادوات و سمپاش در این مبارزه، شدیدا مورد نیاز و البته همکاری کشاورزان در این خصوص ضروری است.
با توجه به مبارزه ناقص عربستان با ملخ صحرایی، دسته هایی از این حشرات از طریق امارات وارد جنوب ایران و جنوب کرمان شدند، که مبارزه با آنها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.
مرکز شهرستان کهنوج در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.