به گزارش ایرنا ، رضا کامیاب مقدس روز دوشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان با وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و رسانه ها در ایجاد شور و نشاط بین مردم حائز اهمیت است ، یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی را برقراری ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان کرد و گفت : خدمات زیادی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است.
به گفته کامیاب مقدس فعالیت های ارزشمندی در سطح دانشگاهها انجام می شود اما به علت برقرار نبودن ارتباط مطلوب دانشگاهها با رسانه ها مردم از این فعالیتهای امید آفرین هیچ خبری ندارند.
وی تصریح کرد: نمود خروجی های دانشگاه ها از فارغ التحصیلان تا طرح های تحقیقاتی در جامعه است که باید به مردم اطلاع رسانی شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان‌ به طرح های تحقیقاتی اجرا شده توسط این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طرح آمایش آماری استان کرمان توسط جهاد دانشگاهی بزرگترین سند بالا دستی است و به عنوان طرح برتر کشور انتخاب شد.
کامیاب مقدس افزود: کارهای تحقیقاتی علمی و با خروجی های عینی در جهاد دانشگاهی انجام شده که جامعه باید از آن مطلع شود.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه سازه و زلزله پروژه های متعددی را در حال انجام دارد گفت: جهاد دانشگاهی مجری طرح تسهیل گری در محلات حاشیه نشین است که هم اکنون این طرح در 10 نقطه شهر کرمان در حال اجرا است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه در قالب طرح تسهیل گری جوانان بسیار شایسته ای در این محلات به صورت شبانه روز کار می کنند افزود: اجرای طرح تسهیل گری در محلات حاشیه نشین شهر سبب پیوند و آشتی مردم این محلات با پیکره شهر و دستگاه های اجرایی شده زیرا خدمات زیادی در این راستا انجام گرفته است.
کامیاب مقدس با بیان اینکه خدمات زیادی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است بیان داشت: انعکاس این اخبار برای مردم امیدآفرین است.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید به جنبه های مثبت رویدادها نیز توجه کنند تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) با سابقه ای که دارد؛ نقش فوق العاده کلیدی در حوزه اطلاع رسانی ایفا می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی را برقراری ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان کرد و گفت: ارتباط نزدیکی بین جهاد دانشگاهی با سایر واحدهای دانشگاهی در استان کرمان برقرار است.
کامیاب مقدس خاطرنشان کرد: در این فضای فعلی جامعه برقراری جریان درست، صحیح و آزاد اطلاعات و رساندن آن از دانشگاه به پیکره جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان در این دیدار رویکرد ایرنا را نشاط و امید در فضای جامعه دانست و افزود: همراه با انعکاس فعالیت های عمرانی دستگاه های اجرایی اقدامات و فعالیت های مراکز علمی نیز باید به جامعه اطلاع رسانی شود.
بهنام احمدی ضمن تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه ها با رسانه ها ، برای انعکاس و بیان هر چه مطلوبتر موفقیت های علمی آموزشی جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.