به گزارش ایرنا ، ایوو فریسن روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: در سفر به استان کرمان در تلاش برای آشنایی با کارهای زیادی هستم که در سطح کشور و این استان برای خدمات رسانی به مهاجران در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشور این است که بتوانیم کمک های محدود و کمی به دولت ها در امور پناهندگان ارائه کنیم ، ضمن تشکر از استاندار کرمان افزود: همکاری های بسیار خوب موجود در اداره کل اتباع و امور خارجه استانداری کرمان جای تقدیر دارد.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عنوان کرد: یکی از نگرانی های بنده این است که تحریم ها بر روی زندگی و معیشت پناهندگان اثر منفی بگذارد و برای پیشگیری از این موضوع پیگیری هایی در دست انجام است.
فریسن تصریح کرد: برای ورود پول به کشور خیلی دچار مشکل شده بودیم که تاحدی این مشکلات حل شده است و همه آن به دلیل تحریم ها بوده است.
وی اظهارداشت: 40 سال از آوارگی ملت افغانستان می گذرد و این افراد مهمان کشور ایران هستند و باید برای جذب کمک های بیشتر اقدام شود و جامعه بین المللی در این مساله خاص هیچوقت نباید ایران را تنها بگذارد.
این مقام سازمان ملل متحد بیان کرد: امیدواریم که شرایط جامعه افغانستان نیز بهبود یابد تا این افراد به کشور خود برای زندگی بهتر برگردند.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: باور من بر این است که خدمات ایران در حوزه مهاجران مثال زدنی است و در حوزه مهاجران همیشه مثال ایران در جامعه بین الملل زده می شود.
فریسن با اشاره به این مطلب که وقتی مردم و ملت ها شروع به حرکت می کنند، موضوع از یک کشور خارج و به موضوعی جهانی تبدیل می شود، افزود: کار بزرگ و اصلی را دولت و مردم ایران انجام می دهند اما هر چه قدر همکاری و ارتباط بهتری داشته باشیم و پیام را بهتر به گوش کشورهای دیگر برسانیم، بهتر می توانیم در زمینه جذب اعتبارات و کمک ها کار کنیم.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.