سعید برخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از 90 درصد مبارزه با ملخ های صحرایی در جنوب استان کرمان به صورت زمینی انجام شده است.
وی ادامه داد: 17 سم پاش ULV (پشت وانتی) در منطقه جنوب کرمان فعالیت سم پاشی را انجام می دهند و هر سم پاش ULV روزانه 300 تا 400 هکتار از زمین ها را سم پاشی می کند.
برخوری اظهار داشت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی با همکاری و عزم جدی همه دستگاه ها در جنوب استان کرمان در حال انجام است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خوشبختانه با تلاش مردم و همکارانمان در سازمان جهاد کشاوری و همچنین تدابیری که اتخاذ کرده ایم، هیچ ملخی وارد مزارع نشده و اوضاع تحت کنترل است.
وی بیان کرد: عملیات مبارزه با ملخ به صورت لکه گیری در حال انجام است و به تمامی مدیران جهاد کشاورزی و مسئولان هفت شهرستان جنوبی کرمان هشدار داده شده تا در صورت مشاهده هر گونه دسته های ملخ، مورد را سریعا گزارش و مبارزه علیه آنها انجام شود.
با توجه به اینکه عربستان سعودی سال گذشته مبارزه جدی در کنترل ملخ ها انجام نداده، این حشرات مخرب با ورود به ایران از تنگه هرمز عبور و استان‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان، بوشهر و فارس را آلوده کرده اند.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.