فرماندار بم از احداث دهکده خرمای شرق کشور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی شهسوارپور گفت: این دهکده در مساحت 40 هکتار و با ساخت چهل واحد پیشرفته با اعتبار 160 میلیاد تومان تسهیلات و همچنین 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی 4 هزار و 800 نفر ایجاد می شود.

شسهوار پور از استقبال بخش خصوصی خبر داد و افزود: 40 نفر از بزرگترین صادر کنندگان خرما  به عنوان بخش خصوصی  40 میلیارد تومان را برای ساخت دهکده پرداخت کردند و همچنین مقر رشد 160 میلیارد تومان تسهیلات دیگر این طرح نیز  از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط این صادر کنند گان تامین شود.

وی گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی پیش‌بینی می‌شود ظرف یکسال آینده این دهکده به بهره برداری برسد.
 
معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری در این مراسم با قدر‌دانی از مسئولان و حمایت دستگاه‌های مختلف گفت: این دهکده به عنوان پایانه صادراتی خرمای کشور تبدیل می‌شود و صنعت فراوری و بسته بندی به صورت متمرکز تکمیل و مشکلات قبلی خرما داران در زمینه‌های مختلف بر طرف می‌شود.

 امید این طرح را در افزایش تولید و بالا بردن بهره‌وری و تولید خرما در  شرق کشور موثر خواند و گفت: این دهکده  500 هزار کشاورز  در شرق کشور استان کرمان و سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد.

معاون توسعه و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در این طرح از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و منابع ارزان قیمت به صورت متمرکز استفاده می‌شود .
 
شهرستان بم با تولید سالانه 200 هزار تن تولید خرمای مضافتی بهترین خرمای کشور و جهان را داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.