اصغر مکارم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 357 ماما در جنوب کرمان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.
وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد، وزارت بهداشت توجه زیادی به ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین داشته و این موضوع در بیمارستان‌های جنوب کرمان هم مورد توجه قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت جزو 10 بیمارستان برتر کشور در زمینه بهبود شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد قرار گرفته است.
وی به طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای فضاهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی، اتاق ال ‌دی ‌آر در بیمارستان‌های آیت الله کاشانی جیرفت و 12 فروردین کهنوج راه‌اندازی شد تا دسترسی مادران باردار به مراقبت‌ها و افراد آموزش دیده ‏بیشتر شود.
مکارم بیان کرد: طی 2 سال گذشته در بیمارستان کاشانی جیرفت، مرگ مادر رخ نداده است.
وی بیان کرد: علاوه بر خدماتی که در بیمارستان کاشانی جیرفت و سایر بیمارستان‌های جنوب کرمان به مادران باردار ارائه می‌شود، سه مرکز تسهیلات زایمانی هم در این منطقه، فعال و 2 مرکز دیگر نیز در حال احداث است.
در حال حاضر 392 خانه بهداشت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعال است که از این تعداد 208 خانه بهداشت در جهت اجرای طرح تحول سلامت احداث شده اند.
با حمایت دولت، در راستای اجرای طرح تحول سلامت 102 میلیارد تومان در بخش های بهداشت و درمان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان هزینه شده است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.