به گزارش ایرنا، 'علی اکبر فرهنگی' روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی رسانه‌ های نوین و شکل ‌دهی نهادهای اجتماعی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان (هایتک) افزود: آنچه ما بیشتر در اخبار و رسانه ها می بینیم، جنبه منفی رسانه های نوین است.
وی اظهار داشت: وجود جنبه منفی در رسانه های نوین درست است اما باید توجه داشت این رسانه ها ابزاری هستند که از آن می توانیم از آنها در بخش های مختلف زندگی بسیار خوب و مفید استفاده کنیم.
وی افزود: ورود تکنولوژی به مناطق موجب ایجاد دگرگونی در ابعاد مختلف می شود و می توان گفت، رسانه های نوین تک تک نهادهای اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
پدر علم رسانه در ایران گفت: تغییرات، محصول ابزاری است که به صورت تکنولوژی وارد مناطق شده و تاثیر خود را می گذارد.
وی با اشاره به نقش رسانه های نوین در نهاد اقتصادی بیان کرد: نهاد اقتصاد در واقع با شکل گیری رسانه های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می شود و در این اقتصاد از طریق تکنولوژی های نوین، پا را از قلمرو مرزها فراتر خواهید گذاشت.
فرهنگی افزود: باید به این مهم بیندیشیم که رسانه های نوین چگونه فرآیند صادرات را برای ما تسهیل می کند.
وی با بیان اینکه رسانه های نوین در خدمت بشریت قرار دارد تا هستی خود را به راستی متصل کند گفت: جهان بیشتر دارد به سمت اخلاقی شدن گرایش پیدا می کند و بی بند و باری ها دارد تحت الشعاع اخلاق گرایی و فلسفه اخلاقی قرار می گیرد و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی نیز گفت: نیازمند پاسخگویی به سئوالات و مباحثی که در این عرصه ها در کشور وجود دارد، هستیم.
امیر خوراکیان ادامه داد: به ویژه مبانی شکل گیری این مسائل عمدتا در کشورهای غربی و فرهنگ هایی است که با فرهنگ و مبانی دینی نظری ما فاصله دارد و نیازمند کار بیش از این و مشارکت اساتید و دانشجویان هستیم تا بخشی از نیاز دانشی، نظری و علمی این حوزه را تامین شود.
وی اظهار داشت: مسئله فضای مجازی به طور عام و رسانه های نوین به طور خاص مباحثی نوپا هستند و علاوه بر اینکه پیشینه طولانی حداقل در کشور ما ندارند، سرعت تحولات آنها نیازمند کار نظری و علمی در این حوزه است.
وی گفت: از یک سال قبل تلاش شد با اتکاء به ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی حرکت علمی ارزشمند در کشور ساماندهی شود.
وی ادامه داد: بنا داریم بهره برداری علمی از این همایش اولویت اصلی و راه اندازی یک جریان علمی و پژوهشی در حوزه رسانه های نوین و فضای مجازی در کشور باشد.
وی افزود: مقالات متعددی در این همایش دریافت کردیم که 10 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و تحقیقات پیشرفته (هایتک) کرمان نیز گفت: هایتک به عنوان مرکز بین المللی پژوهشی شکل گرفت و اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین پژوهشگاه های کشور در زمینه انرژی، محیط زیست، فناوری مواد معدنی و علوم زیستی است.
محمدجواد آروین افزود: کمتر از یک هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در رشته های مکانیک، عمران، برق، کامپیوتر و مهندسی شیمی در هایتک تحصیل می کنند.
وی با تاکید بر لزوم همکاری برای تحقق رونق تولید و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اظهار داشت: طی 2 سال گذشته پارک های علم و فناوری در استان کرمان توسعه زیادی داشته و شرکت های زیادی را پذیرش کرده ایم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.