به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در کارگروه سلامت استان کرمان با محوریت نسخه نویسی الکترونیک افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در کشور، مهمترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه ای است که بحث دولت الکترونیک را در استانها پیگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی توسعه دولت الکترونیک اتصال و استاندارد نیست بلکه اراده و هماهنگی است، تاکید کرد: دولت الکترونیک در کلام معنای چندانی ندارد و مردم باید با چشم و در عمل آن را لمس کنند و ببینند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: باید متناسب با فرهنگ و تقاضای مردم سیستم ها را سفارشی سازی کنیم تا استفاده از آن برای همگان سهل شود و در این زمینه زنجیره آماده است.
آذری جهرمی یادآور شد: رئیس جمهوری تاکید داشته اند که در سال جاری موضوع سلامت الکترونیک به پایان برسد و در هر ماه یک پروژه ملموس برای مردم انجام شود.
وی گفت: به نظر نمی رسد تا پایان سال 98 به دلیل گستردگی سیستم های وزارت بهداشت بتوان تمام قسمت ها را الکترونیکی کرد اما باید با نهایت توان در این زمینه اقدام کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح نسخه الکترونیک بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات تاکید کرد و ادامه داد: باید از یک درگاه واحد امکان رصد این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیمه سلامت ایجاد شود.
آذری جهرمی اظهار داشت: روند اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان کاری ارزشمند و بیانگر عزم جدی و مدیریت جهادی در این حوزه است.
وی اتصال بین دستگاهی در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: اتصال بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا حدی ایجاد شده و باید با سایر واحدها نیز این اتصال برقرار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: محدودیت های ارائه خدمات دیتا در استان کرمان نیز باید بررسی و مشکلات موجود در این مسیر به وزارتخانه اعلام شود تا مورد رسیدگی قرار گرفته و رفع شود.
آذری جهرمی گفت: رقابت باید در عرصه نرم افزارهای ارائه خدمات باز باشد زیرا اگر این کار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و باید جلوی آن ایستاد.
وی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک باید خدمات را به شکل رقابتی به همه ارائه کند افزود: زمانی صحبت از یکی کردن نرم افزارها به میان می آید هر دستگاه درصدد است که نرم افزار خود را اجرایی کند که در این رابطه چندین سامانه با چندین بانک و زیرساخت ایجاد می شود و در نهایت مردم خدمات نمی گیرند و صرفه جویی در هزینه ها هم محقق نمی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی کردن نرم افزارها معنا ندارد بلکه یکپارچه سازی آن می تواند زمینه خدمات رسانی بهتر به مردم و صرفه جویی در هزینه ها را محقق کند.
آذری جهرمی گفت: استانداردگذاری بین دستگاهی در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده و همه کمک می کنیم که استاندارد تبادل ارتباطات بین این موارد درست شود و در این راستا دیگر فرقی نخواهد داشت که بیمه تامین اجتماعی است یا بیمه ای دیگر.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور به دولت تکلیف شده که چهار خدمت الکترونیک پایه در 80 درصد روستاهای کشور ارائه شود و در حال حاضر 100 درصد شهرهای ما پوشش اینترنت دارند و در این رابطه از برنامه جلو هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی و تمامی مجموعه های دست اندرکاران در نسخه الکترونیک تقدیر کرد و گفت: سریعا می توان این طرح را به سایر نقاط تعمیم داد.
آذری جهرمی افزود: مهندسی اجتماعی و پیاده سازی خوبی برای طرح نسخه الکترونیکی انجام شده و نیازمند تعامل و ارتباطات با سایر دستگاه ها است.
وی افزود: باید کمک کنیم تا این طرح با سرعت بیشتری در کشور اجرایی شود و تمام تلاش ها برای آن است که خدمات مناسب و در خور مردم را به آنها ارائه دهیم و در کنار آن بهبود رفاه و کاهش هزینه ها نیز حاصل شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.